Access restricted to students and staff of home institution
master's thesis
Utjecaj branda na ponašanje potrošaća

Mateja Marijanović (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za marketing
Metadata
TitleUtjecaj branda na ponašanje potrošaća
AuthorMateja Marijanović
Mentor(s)Marija Ham (thesis advisor)
Abstract
Ljudi danas osjećaju povezanost s brandovima jer se u njihovu životu pojavljuju u svim oblicima i veličinama. U cijelom svijetu zubi se peru poznatim pastama, odijeva se odjeća prekrivena poznatim simbolima, jedu se i piju označena hrana i piće. Tajna moći koju posjeduju brandovi nalazi se u onome što oni znače i predstavljaju vjernim potrošačima. U suvremenim uvjetima poslovanja možemo govoriti o velikoj moći koju brandovi imaju nad potrošačima, a koja se očituje u činjenici da su ljudi spremni platiti više za određene preferirane brandove u odnosu na one iste kvalitete isključivo zato što dani brand vjerodostojno izražava njihov životni stil i osobni imidž ili im pomaže komunicirati vlastite preferencije i stavove prema drugim referentnim grupama. Lojalnost brandovima se očituje u tome što će lojalan potrošač kupovati proizvode istog branda iz potpuno različitih kategorija, a istovremeno neće biti podložan prebacivanju na druge konkurentske proizvode koji će biti nemoćni u pokušajima dosezanja lojalnog potrošača i preotimanja. Odluka o kupnji je složen proces koji prolazi kroz različite faze i u sebi ujedinjuje brojne psihološke, društvene i kulturalne utjecaje na potrošača odnosno kupca. Ono što se kupuje mora imati vrijednost za potrošača, a ako je to određena marka/brand, ona mora biti različita od drugih i mora za potrošača imati dodatnu vrijednost, osobine koje će izazvati njegove senzore, želje, i pretvoriti ih u potrebe. Veliki brandovi teže mijenjanju pogleda potrošača na svijet i u tome je tajna uspjeha. Što je najvažnije da bi se dobro plasirao brand? Razumijevanje potreba potrošača je najbitnije. Oni žele i očekuju proizvod koji ispunjava sve uvjete, ali pri tom mora biti u stanju mijenjati navike i ponašanje ljudi.
Committee MembersMarija Ham (committee chairperson)
Sanja Pfeifer (committee member)
Ivan Kristek (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-02-26
Parallel keywords (Croatian)brand ponašanje potrošača potrebe lojalnost
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:458839
CommitterGordana Kradijan