master's thesis
Elektroničko poslovanje

Ena Savić (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of Marketing
Metadata
TitleElektroničko poslovanje
AuthorEna Savić
Mentor(s)Zdravko Tolušić (thesis advisor)
Abstract
E-commerce ili hrv. elektronička trgovina omogućuje kao sastavni dio elektroničkog poslovanja na E-tržištu svojim internetskim posjetiteljima tj. kupcu naručivanje proizvoda putem Interneta. Kupovanje preko Interneta može biti najbrži i često najjeftiniji način kupovine određenog proizvoda. Trgovina putem interneta se smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova. Elektroničko poslovanje predstavlja sve načine poslovanja putem interneta: kupnja i prodaja dobara i usluga te novčani transfer sredstava elektronskim putem, promocija i marketinške aktivnosti te puno više toga. Trgovina putem interneta je najprofitabilniji obilik trgovine. Razlog takvoj profitabilnosti su jednostavnost i niski troškovi. Internet trgovina nema radno vrijeme, kupovanje je moguće 24 sata dnevno, a proizvod je dostupan i onim najudaljenijim internet korisnicima. Internet tržište je jedno od najvećih svjetskih tržišta u razvoju. Uspješna komunikacija putem društvenih mreža je postala jedan od najvažnijih alata modernog poslovanja. Upravo iz razloga što su dinamične i gotovo svakome dostupne. Danas bi svaka ozbiljnija tvrtka trebala voditi računa o prisutnosti na društvenim mrežama, te se danas u takvim tvrtkama često zapošljavaju organizirani timovi koji su isključivo zaduženi za takav posao. Razvojem informacijskih tehnologija se neprekidno javlja potreba za unaprjeđenjem trenutnog stanja informacijskih sustava. Cloud computing je nastao kao rezultat potrebe za povećanjem kapaciteta i novih mogućnosti na postojećim infrastrukturama bez investiranja u novu infrastrukturu i kadrove. Cloud Computing je omogućio korisnicima dodatne računalne resurse koristeći samo Internet preglednik. Velika je orijentiranost prema korisnicima i postoje brojni servisi od dodatnih diskovnih prostora do besplatnih aplikacija. Koncept i ideja cloud tehnologije je revolucionarna iz razloga što nudi novi način pristupa osobnim podacima i aplikacijama, više nisu smješteni na osobnom računala već u cloudu, što znači da im se može pristupiti u bilo koje vrijeme, sa sve većeg broja uređaja i neovisno o geografskoj lokaciji, potreban je samo Internet preglednik i konekcija na Internet. Najpoznatije poduzeće koje svoju reputaciju gradi na konceptu elektroničkog poslovanja je svakako Salesforce koje primjenjuje model računalstva u oblaku.
Committee MembersZdravko Tolušić (committee chairperson)
Branko Matić (committee member)
Branimir Marković (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of Marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Business Informatics
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-04-11
Parallel keywords (Croatian)e-poslovanje internet trgovina cloud computing Salesforce
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:890974
CommitterGordana Kradijan