master's thesis
Potencijal žena u poduzetništvu i turizmu

Vesna Sikavica (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za marketing
Metadata
TitlePotencijal žena u poduzetništvu i turizmu
AuthorVesna Sikavica
Mentor(s)Drago Ružić (thesis advisor)
Abstract
Potencijal žena u poduzetništvu, ali isto tako i u turizmu predstavlja još nedovoljno istraženo područje koje budi interes javnosti. Tako se brojna istraživanja provode s ciljem ispitivanja potencijala ženskog poduzetništva, prikaza karakteristike žene u ulozi poduzetnica (u novije vrijeme poduzetnica u turizmu), istraživanja neophodnih vještina koje dovode do uspjeha, izazovima s kojima se poduzetnice u turizmu susreću i slično. U tom smjeru je strukturiran i ovaj diplomski rad – pa je osnovna postavka rada prikazati kako se žene uklapaju u suvremenu definiciju poduzetništva i turizma, koje vještine žene posjeduju kao preduvjet uspješnosti uz veliki potencijal koji treba dodatno poticati. Žena poduzetnica (u turizmu), prema osnovnoj definiciji predstavlja osobu koja promišlja o poslovnom pothvatu, inicira ga, organizira i kombinira raspoložive resurse, upravlja poslovnim procesima i poduzećem, preuzima rizik i odlučuje u uvjetima neizvjesnosti, s naglaskom na kreativnost, inovativnost i soft pristup. Naravno, ne treba zaboraviti da ulazak u poduzetništvo donosi brojne prepreke, a to je posebno izraženo kod ženskog poduzetništva. Žene se prilikom ostvarenja svog poslovnog pothvata susreću s problemima s kakvima se susreću i muški kolege, ali i problemima koji su karakteristični isključivo za žensko poduzetništvo. Najučestaliji problemi i prepreke su društvene prirode, stereotipi i diskriminacija, nedostatak podrške, manjak samopouzdanja, otežana komunikacija s okolinom, ograničenja poduzetničkog okruženja i slično. Shodno tome, svrha ovog diplomskog rada je naglasiti potencijal žena u poduzetništvu i turizmu i time dati podršku daljnjem poticanju žena u suvremenom poslovanju, obzirom na vještine, sposobnosti, višu razinu empatije, emocionalnu inteligenciju, kreativnost i soft pristup vođenju koji predstavlja trend suvremenog upravljanja poduzećem. Pristup pisanju rada je deduktivan, izvori podataka su sekundarni, a osnovne metode korištene u razradi sadržaja su analiza, sinteza, povijesna i deskriptivna metoda.
Committee MembersDrago Ružić (committee chairperson)
Domagoj Karačić (committee member)
Jerko Glavaš (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Economics of Entrepreneurship
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeEntrepreneurship
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-05-06
Parallel keywords (Croatian)žensko poduzetništvo potencijal inovacije i kreativnost
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:837385
CommitterGordana Kradijan