Abstract | Pojava interneta potaknula je poslovne subjekte na prilagođavanje novom poslovnom okruženju, primjenom posve nove koncepcije e-marketinga. E-marketing obuhvaća provedbu različitih marketinških aktivnosti korištenjem najnovijih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, a najvećoj mjeri interneta. Svakodnevnom upotrebom web-sjedišta, društvenih mreža, e-pošte i mobilnih aplikacija poslovni subjekti nastoje zadovoljiti želje i potrebe potrošača, ali i svoje potrebe, najčešće u vidu profita.
Gotovo svaki poslovni subjekt danas ima primarnu internetsku lokaciju odnosno svoje web-sjedište. Web-sjedištem nastoje se informirati ciljne skupine, prikupiti povratne informacije te poboljšati prodaja, promocija i komunikacija.
Društvene mreže imaju snažan utjecaj na poslovnu komunikaciju i ostvarivanje ciljeva. Kreiranjem poslovnih profila na društvenim mrežama tvrtke se žele približiti krajnjim potrošačima, poboljšati svoju prepoznatljivost i izgraditi vrijednost marke.
Pametni mobilni telefoni postali su dio svakodnevnice. Ljudi su danas izloženi s više ekrana te su istovremeno i desktop i mobilni korisnici. Popularne mobilne aplikacije koriste se za komunikaciju, informiranje korisnika i kao kanal za oglašavanje.
IKEA je poznata tvrtka koja je prepoznala koliko je danas važna prisutnost na internetu. Uspješno poslovanje rezultat je dobro razvijenih strategija vodstva niskim cijenama proizvoda, promocije i razvoja tržišta. Vrlo je jaka na području marketinga sadržaja odnosno zagovornik je viralnog marketinga. Web-sjedište je mjesto na kojem korisnici pronalaze sve potrebne informacije, a posjetilo ga je više od 1,9 milijardi korisnika u protekloj godini. IKEA-a je prisutna na poznatim društvenim mrežama Facebooku, YouTubeu, Twitteru, Pinterestu i Instagramu na kojima ima veliki broj i angažman fanova diljem svijeta. Razvijanjem mobilnih aplikacija korisnicama se omogućuje veća informiranost i interakcija. IKEA kreiranjem kvalitetnog sadržaja korisnicima daje podršku, inspiraciju i ideje za bolji i kvalitetniji život. |