master's thesis
Racionalno poslovanje

Marko Jurenec (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of Economics and Business Management
Metadata
TitleRacionalno poslovanje
AuthorMarko Jurenec
Mentor(s)Sunčica Oberman Peterka (thesis advisor)
Abstract
U današnje vrijeme okolina je sve turbulentnija, potrebe za prilagodbama i promjenama su veće nego ikad. Mnogi koji se ne snalaze dobro, podliježu pritiscima okoline i ne uspijevaju održati svoje poslovanje. To su uglavnom oni koje tržišno okruženje i recesija dovode do situacije u kojoj ne mogu više ni marketinškim, a ni nekim drugim potezima unijeti značajnije pomake u svojem poslovanju. Prije nego situacija izmakne kontroli, nužno je shvatiti kako postoje načini poslovanja koji mogu pravilnom provedbom dovesti do konkurentske prednosti, a samim time i do većeg tržišnog udjela. Najbolji način za to je racionalno poslovanje, odnosno poslovanje u kojem se smanjuju nepotrebni troškovi, nepotrebni procesi i uklanja se sve ono što ne dodaje vrijednost poduzeću, tzv. „otpad“. Potrošači su osjetljivi na cijene proizvoda, te mnogi pogođeni krizom i životnim situacijama gledaju da pri kupovini proizvoda prođu što povoljnije. Poučeni time racionalnim poslovanjem može se ta cijena učiniti manjom od postojeće ili se s istom cijenom može ostvariti veća zarada, što je još bolji slučaj. To se postiže prepoznavanjem procesa i operacija u poduzeću koje dodaju vrijednost. Cilj svakog poduzeća je imati što manje troškove, stvoriti optimalnu proizvodnju kako bi bilo što manje zaliha, poslovati profitabilno i održivo kako bi mogli opstati na tržištu i ostvarivati što veću dobit. No, bez obzira na ciljeve svake tvrtke, nužna je prilagodba tržištu zbog globalizacije koja je obuhvatila cijeli svijet, pa je tako i donijela značajne promjene u poslovanju. Na taj način se tržište proizvođača zamijenilo tržištem kupaca, gdje je nužno zadovoljiti potrebe kupaca i gdje troškovi proizvodnje moraju biti manji od prodajne cijene kako bi se ostvarila dobit. U ovom radu biti će prikazano racionalno poslovanje, poznatije kao „lean“. Objasnit će se koliko je to zahtjevan proces i kako ga nije jednostavno implementirati, jer se konstantno na njemu treba raditi i usavršavati. Govorit će se o njegovim glavnim komponentama i alatima, kakvo je to racionalno ponašanje i razmišljanje, kako se treba primijeniti u samoj organizaciji i implementirati u trajno shvaćanje i način rada. Također, naglasak će biti i na „otpadu“, odnosno na svim onim stvarima koje ne dodaju vrijednost poduzeću i koje treba ukloniti kako bi se smanjili troškovi i bolje iskoristilo vrijeme za sve one stvari koje dodaju vrijednost. Sve navedeno biti će prikazano i u praksi, na primjeru Toyota Way, koji su preteča racionalnog koncepta i čije ime se neizbježno veže uz temu ovog rada.
Committee MembersSunčica Oberman Peterka (committee chairperson)
Aleksandar Erceg (committee member)
Anamarija Delić (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of Economics and Business Management
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Economics of Entrepreneurship
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeEntrepreneurship
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-07-19
Parallel keywords (Croatian)racionalno poslovanje smanjenje troškova optimalna proizvodnja otklanjanje "otpada"
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
NoteZa sažetak korišten uvod iz rada, ključne riječi izdvojio knjižničar
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:393654
CommitterGordana Kradijan