undergraduate thesis
Globalne poslovne komunikacije

Tomislav Glavašić (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of Quantitative Methods and Informatics
Metadata
TitleGlobalne poslovne komunikacije
AuthorTomislav Glavašić
Mentor(s)Jerko Glavaš (thesis advisor)
Abstract
Posjedovanje kvalitetnih, pouzdanih, pravovremenih i točnih informacija povećava razinu znanja, a ono se ne može prenositi bez adekvatne komunikacije. Stoga, u poslovnom svijetu se razvila posebna znanstvena disciplina koja proučava sustav, a naziva se poslovnim komunikacijama. Poslovne komunikacije i informacijsko komunikaciji sustavi u poduzeću su vrlo bitni za dobro funkcioniranje poduzeća i u radu je pojašnjeno na koji način informacijsko – komunikacijske mreže djeluju u poduzeću. S procesom globalizacije koji je danas neizbježan, korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije prevladala se geografska udaljenost zemalja, a poslovanje se svodi na to da se misli globalno, a djeluje lokalno. Zbog kulturne raznolikosti u različitim zemljama svijeta postoje i različiti načini poslovnih komunikacija, a u radu su prikazani primjeri neverbalnih i verbalnih poslovnih komunikacija u Japanu, Kini, Sjedinjenim Američkim Državama, Indoneziji, Latinskoj Americi, Maleziji i u Velikoj Britaniji, te su se uočile značajne razlike u poslovnoj komunikaciji.
Keywordsinformation communication information-communication networks globalization
Committee MembersJerko Glavaš (committee chairperson)
Vladimir Cini (committee member)
Josip Mesarić (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of Quantitative Methods and Informatics
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeManagement
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-07-19
Parallel abstract (English)
Owning a high-quality, reliable, timely and accurate information increases the level of knowledge, but it can not be used without adequate communication. Therefore, in the business world it was developed specific, scientific discipline that studies the system, called business communications. Business communications and information-communication systems of the company are very important for the good functioning of the company and this paper explaines how information-communication networks operates in the company. With the process of globalization, which is inevitable nowdays, using information and communication technology, companies can overcome geographical distance issues, but business comes down to think global and act local. Because of cultural diversity in different countries there are different ways of business communication, and the work shows examples of non-verbal and verbal communication business in Japan, China, the United States, Indonesia, Latin America, Malaysia and the UK and have noticed a significant difference in business communication.
Parallel keywords (Croatian)informacija komunikacija informacijsko-komunikacijska mreža globalizacija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:762859
CommitterGordana Kradijan