undergraduate thesis
Analiza tržišnih struktura u ekonomskoj teoriji

Marko Andabak (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of Economics and Business Management
Metadata
TitleAnaliza tržišnih struktura u ekonomskoj teoriji
AuthorMarko Andabak
Mentor(s)Ivan Kristek (thesis advisor)
Abstract
Tržište je jedan od osnovnih preduvjeta za donošenje ekonomskih odluka koje onda daju smjernice kupcima i prodavačima pri određivanju cijene i količine. Dakle, tržište omogućuje da kupci i prodavači svojim međusobnim djelovanjem utječu na cijene i količine proizvoda i usluga. Na tržištu se ponuda i potražnja mogu ostvariti u različitim uvjetima, ali i sa prisutnošću različitog broja kupaca i prodavača. Način na koji će se tržište organizirati i kakav će biti karakter pojedinog tržišta u zavisnosti je sa tržišnim strukturama. Tržišne strukture mogu se klasificirati na nekoliko načina, ovisno o tome koji autor se bavi izučavanjem. Sve do polovine dvadesetog stoljeća tržišne strukture promatrane su samo kao slobodna konkurencija i monopol. Danas ipak prevladava podjela na savršenu konkurenciju i nesavršenu konkurenciju. U uvjetima savršene (potpune) konkurencije može se govoriti o velikom broju prodavatelja, kao i o velikom broju kupaca, od kojih je svaki od njih dovoljno malen da može utjecati na cijenu dobra promjenom količine, nabave ili prodaje. Posebnost savršene (potpune) konkurencije je u tome što su proizvodi svih proizvođača homogeni, tako da ih kupci ne razlikuju, dok također treba istaknuti da postoji savršena mobilnost proizvodnih čimbenika. U uvjetima nesavršene konkurencije svako poduzeće ima mogućnost da utječe na tržišnu cijenu. Poduzeća koja žele uči u granu moraju snositi visoke troškove ulaska pa je sastavnim normalno za očekivati da se s takvom situacijom bolje nose velika poduzeća. Oblici koji se svrstavaju u nesavršenu konkurenciju su: monopolistička konkurencija, oligopol i monopol.
Committee MembersIvan Kristek (committee chairperson)
Hrvoje Serdarušić (committee member)
Helena Štimac (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of Economics and Business Management
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
General Economy
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-06
Parallel keywords (Croatian)tržište tržišna struktura savršena i nesavršena konkurencija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:428261
CommitterGordana Kradijan