master's thesis
Kvaliteta web sadržaja

Ena Đurđević (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of Marketing
Metadata
TitleKvaliteta web sadržaja
AuthorEna Đurđević
Mentor(s)Jerko Glavaš (thesis advisor)
Abstract
Kvantiteta sadržaja nije ni izbliza toliko važna kao njegova kvaliteta, jer će samo kvalitetan sadržaj korisnici dalje dijeliti. Sadržaj ne privlači samo posjetitelje već i linkove, stvaranje kvalitetnog sadržaja podiže reputaciju dokumenata u rezultatima tražilice ali i reputaciju cijelog web sjedišta, i time se penje na rezultatima pretraživanja. Potrebno je orijentirati se na pisanje sadržaja koji nedostaje, a koji bi bio interesantan publici, no isto tako mogu se već postojeće teme obraditi iz neke druge perspektive, drugog kuta gledanja. No, najinovativniji i najkonkurentniji sadržaj je onaj koji se bavi temama koje nedostaju a potencijalno bi bile interesantne ciljanoj publici. Cilj dobrog sadržaja nije da se pišu suhoparni prodajni tekstovi, već sadržaj koji predstavlja stvarnu vrijednosti za korisnika. Sadržaj treba biti koristan, informativan i s edukacijskom notom. Sadržaj ne predstavlja samo tekst na stranici. Sadržaj predstavljaju i prezentacije, slike, infografike te video. Bilo koji od navedenih oblika sadržaja može biti optimiziran za tražilice. Potrebno je imati na umu da su ljudi vizualna bića i da 80% informacija dobivaju upravo putem osjetila vida, zato su korisnicima infografike i video sadržaj najinteresantniji te ih dijele češće nego pisani tekst. Organizacija je pola posla, što zaista i je istina. Kako bi sadržaj mogao raditi u svom punom potencijalu bitno je sve staviti „crno na bijelo“.
Keywordscontent quality reputation
Committee MembersJerko Glavaš (committee chairperson)
Boris Crnković (committee member)
Domagoj Karačić (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of Marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-28
Parallel abstract (English)
The quantity of content is not nearly as important as its quality, because only quality content users continue to share. Content do not attract only visitors but also the links, creating quality content to raise the reputation of the documents in the results of search engines as well as the reputation of the entire web sites, and thus climbs to results of search.It is necessary to focus on the writing content that is missing, and that would be interesting to the audience, but also can be more of a topic process from a different perspective. But, most innovative and most competitive content is one that deals with the topics that missing and wolud be potentially interesting to the target audience. The goal of good content is not to write arid sales texts, but content that represents real value for the user. The content needs to be useful, informative and with an educational note. Content is not only text on the page. The contents represent presentations, images, infographics and video. Any of these forms of content can be optimized for search engines. It is necessary to know that people are visual creatures, and that 80% of information obtained just through the senses of sight, so the users infographics and video content are most interesting and share them more often than written text. The organization is half of business, what really is the truth. How would content can work to their full potential, it is important to put it all on paper.
Parallel keywords (Croatian)sadržaj kvaliteta reputacija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:726845
CommitterGordana Kradijan