Skip to main content
Hrvatski
Home
About ZIR
Contact
Instructions and manuals
Croatian Digital Theses Repository
National and University Library in Zagreb
Browse
By Year
By Author
By Higher education institution
By Scientific field
By Object type
By repositories
All documents
Advanced search
Upload
Search Term
this repository
all repositories in DABAR
Warning message
This object is not active. Metadata may not display correctly.
Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
link:
islandora/object/ffos:54
undergraduate thesis
Darovita djeca
Details
Title
Darovita djeca
Abstract
Darovitost čini interakcija osnovnih skupina osobina: natprosječnih općih ili specifičnih sposobnosti, osobina ličnosti i visokog stupnja kreativnosti. Ovisno o različitim gledištima, postoje različite definicje ovog pojma, a danas je najprihvaćenija definicija darovitosti orijentirana na postignuće. Utvrđivanje darovitosti složen je proces koji započinje uočavanjem,odnosno prepoznavanjem znakova u ponašanju te analizom uradaka djeteta. To je standardizirani i kontinuiran proces koji obuhvaća svu djecu na svim dobnim razinama cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa. Nakon prepoznavanja znakova darovitosti, okolina bi se trebala intenzivnije baviti djetetom- sustavno i planirano obogaćivati djetetova iskustva te organizirati sve složenije situacije u skladu sa sve većim mogućnostima djeteta, a to sve ovisi o angažiranosti roditelja. Roditelji bi trebali imati vrlo prilagodljiv stil i uspostaviti kvalitetne emocionalne veze s djetetom. Vrlo je važno imati uvid i u zablude na koje treba obratiti pažnju pri prepoznavanju darovitih. Prepoznavanje darovitosti kod djece i usmjeravanje njihovih sposobnosti, osim za roditelje, veliki je izazov za mnoge učitelje. Učitelje je potrebno dodatno educirati o ovom fenomenu kako bi se osigurala djetetova dobrobit i u školskom okruženju. Darovita djeca zahtjevaju prilagođene odgojno-obrazovne pristupe i programe. Prosječan školski program obično im je nezanimljiv, a mogu pokazivati i znakove poremećaja u ponašanju, kao i otežane socijalizacije. Osim toga, ističu se radoznalosti, perfekcionizmu, samokritičnosti, postavljanju visokih ciljeva i lošem podnošenju strogih okvira.
Subjects
DRUŠTVENE ZNANOSTI, darovitost, prepoznavanje i identificiranje darovite djece, školovanje darovite djece, odnos darovite djece i obitelji, problemi darovite djece, giftedness, recognizing and identifying giftedness, education of gifted children, relationship between gifted children and their families, the problems of gifted children
The object has been removed.
Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
link:
islandora/object/ffos:54