Title Kultura čitanja i korištenja tehnologije među mladima (prijedlog metodičke primjene mobilne aplikacije u nastavi hrvatskoga jezika)
Title (english) The culture of reading and technology use among youth (a new approach to using mobile applications in croatian language teaching)
Author Ivana Muža
Mentor Marko Ljubešić (mentor)
Mentor Marlena Plavšić (mentor)
Committee member Danijel Mikulaco (predsjednik povjerenstva)
Committee member Marko Ljubešić (član povjerenstva)
Committee member Marlena Plavšić (član povjerenstva)
Committee member Matija Jelača (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Philosophy) Pula
Defense date and country 2017-07-06, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology Croatian Studies
Abstract Čitanje je vrlo kompleksna kognitivna vještina, koja zahtjeva koordinaciju niza okulomotornih i perceptivnih procesa te procesa razumijevanja. Proučavali smo kulturu čitanja kod mladih, na koji način funkcionira njihova motivacija (ako je ima) te kakav stav zauzimaju prema čitanju i tehnologiji. U istraživanju je sudjelovalo 100 učenika Tehničke škole Pula i Ekonomske škole Pula. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivnije stavove prema izbornoj literarnoj građi u odnosu na obveznu te literaturu po svome izboru procjenjuju boljom mogućnošću za nove spoznaje te im je ona ugodnija i zabavnija od obvezne. Većina učenika čita samo sažete verzije lektira. Više od polovice učenika izjavilo je da ne čita knjige koje nisu vezane za školu, a većina je učenika čula za e-knjige, no preferira tiskane knjige. Većina također smatra da tehnologija odvlači pozornost mladih od čitanja knjiga te veliki broj ispitanika posjeduje neki od manjih tehnologijskih uređaja. Koriste mobitele/pametne telefone najviše za komunikaciju s prijateljima roditeljima, a većina koristi mobilne aplikacije često te na njima provode do 5 sati, ali i više dnevno. Razvoj e-knjige označava svojevrsni preokret u nakladničkoj industriji te se njezin potencijal sve više uočava u moderno tehnološko doba. Usmjeravanjem na e-knjige stvaraju se veće uštede u troškovima tiska i distribucije, a time se i ponašanje čitatelja mijenja budući da veliki postotak populacije posjeduje barem jedan od uređaja na kojemu je moguće čitanje e-knjige koje postaju brojnije i jeftinije. Kako je naš rad baziran upravo na upotrebi e-knjiga u obliku ePub-a, tako smo ukratko objasnili što e-knjiga uopće jest, kakva je njezina povijest te koje su dvije glavne vrste i najčešći formati. Kao odgovor na rezultat nudimo mogući novi metodički model - mobilnu aplikaciju, napravljenu kako bi motivirala učenike na čitanje te im olakšala brojne poteškoće s kojima se mogu susresti i s kojima se možda susreću. Detaljno iznosimo u analizi odabranih dijelova kodove i opise pojedinih kodova upotrjebljenih u razvoju aplikacije te cijeli tijek razvoja mogućega novog metodičkoga modela. U zaključku donosimo pregled rada te razmatramo može li aplikacija, kao takva, poboljšati kulturu čitanja te koliko bi uspješna ona bila.
Abstract (english) Reading is a very complex cognitive skill that requires coordination of a range of ocular and perceptive processes and process of understanding. We have studied the culture of reading among young people, how does their motivation work (if there is any) and what attitude they have towards reading and technology. 100 pupils of the Technical School Pula and the Pula School of Economics participated in the research. The results show that students have more positive attitudes towards electoral literary content than compulsory, and the literature of their choices is better for acquiring new knowledge and is more enjoyable and entertaining than the mandatory. Most students read only the short Internet versions of the literature. More than half of the students said they did not read books that were not related to the school, and most students heard about e-books, but preferred printed books. Most also believe that technology attracts the attention of young people from reading books, and a large number of respondents own some of the smaller technology devices. They use cell phones / smartphones most to communicate with their parents and friends, most of them use mobile apps often and they spend up to 5 hours or more on their phones on a daily basis. The development of the e-book marks a kind of reversal in the publishing industry and its potential is increasingly evident in the modern technological era. Since our work is based on the use of ePubs e-books, we have explained what an e-book is, what is its history, what are the two main types and the most common formats. In response to the result, we offer a possible new methodical model - a mobile application designed to motivate students to read and ease the many difficulties they may encounter and encounter. We provide detailed analysis of the selected parts of the codes and descriptions of the individual codes used in the development of the application and the whole course of developing a possible new methodical model. In conclusion, we take a look at the work and consider whether the application can, as such, improve the reading culture and how successful it would be.
Keywords
čitanje
kultura čitanja
e-knjige
tehnologija
metodički model
aplikacija
nastava hrvatskog jezika
Keywords (english)
reading
reading culture
e-books
technology
methodology
applications
teaching of Croatian language
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:957358
Study programme Title: Croatian Language and Literature (single major); specializations in: teaching track, general track Course: teaching track Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra hrvatskog jezika i književnosti (magistar/magistra hrvatskog jezika i književnosti)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Closed access
Terms of use
Repository Digital Repository Juraj Dobrila University of Pula
Created on 2018-01-03 07:59:24