Warning message

  • This object is not active. Metadata may not display correctly.
  • Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
    link: islandora/object/unizd:2176
master's thesis
Stavovi učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnih škola
Details
TitleStavovi učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnih škola
AbstractInkluzija je proces u kojem se djeca s teškoćama i ona bez teškoća zajedno odgajaju i podučavaju. Ona je i proces koji omogućava da sva djeca s teškoćama sudjeluju u istom programu, rade iste aktivnosti kao djeca bez teškoća te potiče na učenje kroz ravnopravan položaj, samostalno istraživanje, grupnu suradnju, međusobnu igru i socijalni razvoj djeteta. Inkluzija odgovara na sve potrebe djece, neovisno o njihovim međusobnim razlikama te svaku odgojno-obrazovnu ustanovu čini sigurnim i poticajnim okruženjem u kojem se djeca s teškoćama osjećaju dobrodošlo. Važnu ulogu u tom procesu imaju učitelji/ nastavnici i svi koji sudjeluju u procesu inkluzije, te njihov pristup i strategije koje koriste u takvom okruženju. Metode i oblici rada koje koriste moraju biti primjerene mogućnostima svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnog obrazovanja različitih osnovnih škola u Zadarskoj županiji. Anketnim upitnikom ispitano je 50 učitelja/nastavnika. Rezultati istraživanja su pokazali da se ispitanici koji prepoznaju više problema u inkluzivnoj nastavi zalažu za djelomičnu integraciju, a ispitanici koji su posjedovali veću razinu Moralnog imperativa su zadovoljniji s podrškom stručnog tima škole. Nadalje, ispitanici koji rade kao učitelji razredne nastave, te nastavnici predmeta humanističkog smjera daju više procjene problema u inkluzivnoj nastavi, nego nastavnici prirodoslovnog te društvenog smjera. Ispitanici koji u razrednom odjelu nemaju dijete s teškoćama daju značajno više procjene Moralnog imperativa inkluzije. Međutim, nije moguće izvlačiti nikakve generalne zaključke na osnovi ovog malenog istraživanja koji je uvid u trenutno stanje, te može služiti za daljnja istraživanja za unaprjeđivanje odgojno – obrazovnog rada.
Subjectsinkluzija, stavovi učitelja i nastavnika, ravnopravnost djece, uloga učitelja/ nastavnika, individualizirani pristup, inclusion, equality of children, the role of teachers/ educators, individualized approach, teachers' attitudes, DRUŠTVENE ZNANOSTI

The object has been removed.


Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
link: islandora/object/unizd:2176