Skip to main content
Hrvatski
Home
About ZIR
Contact
Instructions and manuals
Croatian Digital Theses Repository
National and University Library in Zagreb
Browse
By Year
By Author
By Higher education institution
By Scientific field
By Object type
By repositories
All documents
Advanced search
Upload
Search Term
this repository
all repositories in DABAR
Warning message
This object is not active. Metadata may not display correctly.
Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
link:
islandora/object/unizd:2176
master's thesis
Stavovi učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnih škola
Details
Title
Stavovi učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnih škola
Abstract
Inkluzija je proces u kojem se djeca s teškoćama i ona bez teškoća zajedno odgajaju i podučavaju. Ona je i proces koji omogućava da sva djeca s teškoćama sudjeluju u istom programu, rade iste aktivnosti kao djeca bez teškoća te potiče na učenje kroz ravnopravan položaj, samostalno istraživanje, grupnu suradnju, međusobnu igru i socijalni razvoj djeteta. Inkluzija odgovara na sve potrebe djece, neovisno o njihovim međusobnim razlikama te svaku odgojno-obrazovnu ustanovu čini sigurnim i poticajnim okruženjem u kojem se djeca s teškoćama osjećaju dobrodošlo. Važnu ulogu u tom procesu imaju učitelji/ nastavnici i svi koji sudjeluju u procesu inkluzije, te njihov pristup i strategije koje koriste u takvom okruženju. Metode i oblici rada koje koriste moraju biti primjerene mogućnostima svakog djeteta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove učitelja i nastavnika o inkluziji djece s teškoćama u sustav redovnog obrazovanja različitih osnovnih škola u Zadarskoj županiji. Anketnim upitnikom ispitano je 50 učitelja/nastavnika. Rezultati istraživanja su pokazali da se ispitanici koji prepoznaju više problema u inkluzivnoj nastavi zalažu za djelomičnu integraciju, a ispitanici koji su posjedovali veću razinu Moralnog imperativa su zadovoljniji s podrškom stručnog tima škole. Nadalje, ispitanici koji rade kao učitelji razredne nastave, te nastavnici predmeta humanističkog smjera daju više procjene problema u inkluzivnoj nastavi, nego nastavnici prirodoslovnog te društvenog smjera. Ispitanici koji u razrednom odjelu nemaju dijete s teškoćama daju značajno više procjene Moralnog imperativa inkluzije. Međutim, nije moguće izvlačiti nikakve generalne zaključke na osnovi ovog malenog istraživanja koji je uvid u trenutno stanje, te može služiti za daljnja istraživanja za unaprjeđivanje odgojno – obrazovnog rada.
Subjects
inkluzija, stavovi učitelja i nastavnika, ravnopravnost djece, uloga učitelja/ nastavnika, individualizirani pristup, inclusion, equality of children, the role of teachers/ educators, individualized approach, teachers' attitudes, DRUŠTVENE ZNANOSTI
The object has been removed.
Repository contains an object with an identical title, author name and surname:
link:
islandora/object/unizd:2176