Title Osobine ličnosti i seksualna orijentacija kod korisnika i ne-korisnika internetskih servisa za upoznavanje
Title (english) Personality traits and sexual orientation of users and non-users of Internet dating services
Author Petra Ćosić
Mentor Ana Slišković (mentor)
Committee member Marina Nekić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ana Slišković (član povjerenstva)
Committee member Jelena Ombla (član povjerenstva)
Granter University of Zadar (Department of Psychology) Zadar
Defense date and country 2016-09-13, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Psychology General Psychology
Abstract Razvojem informacijsko-komunikacijskih tehnologija mijenja se i način uspostavljanja
intimnih veza. U posljednjih deset godina postotak osoba koji su barem jednom tražili partnera
preko internetskih stranica za upoznavanje se znatno povećao te je postalo sve prisutnije
izlaženje na spoj s osobama koje su se upoznale virtualnim putem. Nadalje, internet pruža
olakšan način susretanja i komunikacije s osobama sličnih preferencija što omogućava
pronalazak partnera manjinskim seksualnim orijentacijama kao što su homoseksualna i
biseksualna. Osnovni cilj provedenog istraživanja bio je ispitati postoji li razlika između
korisnika i ne-korisnika internetskih servisa za upoznavanje, te između osoba koje jesu i koje
nisu izašle na spoj s osobom koju su prethodno upoznali isključivo virtualnim putem u
ekstraverziji, emocionalnosti i otvorenosti k iskustvu. Dodatno se istraživanjem htjela ispitati
zastupljenost pripadnika različitih seksualnih orijentacija među korisnicima i ne-korisnicima
internetskih servisa za upoznavanje kao i onih koji jesu ili nisu izašli na spoj s osobom koju su
prethodno poznavali isključivo virtualnim putem. Uzorak se sastojao od 350 ispitanika, u dobi
od 18 do 58 godina, a za ispitivanje ličnosti korištena je hrvatska verzija HEXACO-PI-R
upitnika ličnosti. Rezultati su pokazali da se korisnici i ne-korisnici internetskih servisa za
upoznavanje, kao i oni koji jesu i koji nisu izašli na spoj s osobom koju su prethodno upoznali
isključivo virtualnim putem, ne razlikuju u dimenziji ekstraverzije i emocionalnosti, dok na
dimenziji otvorenosti k iskustvu nešto više rezultate postižu korisnici u odnosu na ne-korisnike
internetskih servisa za upoznavanje, te oni koji su izašli na spoj s osobom koju su prethodno
upoznali virtualnim putem u odnosu na osobe koje to nisu. Među pripadnicima heteroseksualne
orijentacije zastupljeniji su ne-korisnici, dok je među homoseksualnom i biseksualnom
orijentacijom zastupljenost korisnika i ne-korisnika podjednaka. Unutar skupina ispitanika
heteroseksualne i biseksualne orijentacije ne postoji razlika u zastupljenosti onih koji su i nisu
izašli na spoj s osobom koju su prethodno upoznali virtualnim putem, dok je među pripadnicima
homoseksualne orijentacije više onih koji su izašli na spoj.
Abstract (english) Development of informational-communicational technologies changed the method of
establishing intimate relationships. In the past ten years, the number of people who looked for
a partner on Internet dating sites at least once significantly increased, while going out on dates
among people who met online has become more common. Furthermore, the Internet provides
easier way of meeting people and easier communication with people with similar preferences,
which enables people with minority sexual orientation, such as homosexual and bisexual, to
meet a partner. The aim of the study was to examine whether there is a difference between users
and non-users of Internet dating services and persons who did or did not go out on a date with
the person who they knew only virtually in regard of extroversion, emotionality and openness
to experience, and to examine the representation of persons with different sexual orientation
among users and non-users and among those who did or did not go on a date with someone they
knew only virtually. The sample consisted of 350 examinees, 18 to 58 years of age, and for
personality testing the Croatian version of HEXACO-PI-R personality questionnaire was used.
The results show that users and non-users of Internet dating services, as well as the ones who
did or did not go on a date with someone they knew only virtually, do not differentiate in the
extroversion and emotionality dimension, while in dimension of openness to experience users
and the ones who did go out on a date show higher results. Among the people with heterosexual
orientation there is more non-users, while among homosexual and bisexual representation is
quite equal. Among the people with heterosexual and bisexual orientation there is no difference
in representation of the ones that did and the ones that did not go out on a date with the persons
they knew only virtually, while among homosexual orientation there is more people that did go
out on a date with persons they knew only virtually.
Keywords
osobine ličnosti
seksualna orijentacija
HEXACO model
internetski servisi za upoznavanje
društvene mreže
Keywords (english)
personality traits
sexual orientation
HEXACO model
Internet dating services
social networks
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:162:367217
Study programme Title: Psychology Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) psihologije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Repository University of Zadar Institutional Repository
Created on 2016-12-02 11:51:38