diplomski rad
Utjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru konzumacije prehrambenih proizvoda s različitim stupnjem uključenosti

Marko Anić (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Agrarna ekonomika i ruralni razvoj
Podaci o radu
NaslovUtjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru konzumacije prehrambenih proizvoda s različitim stupnjem uključenosti
AutorMarko Anić
Voditelj/MentorMarija Cerjak (mentor)
Sažetak rada
Istraživanje je provedeno na uzorku od 286 ispitanika s ciljem utvrđivanja stupnja potrošačkog etnocentrizma te njegova utjecaja na namjeru konzumacije dva prehrambena proizvoda s različitim stupnjem uključenosti (mliječni namaz i čokolada). Rezultati istraživanja su pokazali kako najveći udio ispitanika konzumira mliječni namaz rjeđe od jednom tjedno, dok se čokolada konzumira češće, odnosno nekoliko puta tjedno. Kod oba proizvoda ispitanicima je najvažnije obilježje proizvoda okus. Rezultati istraživanja su pokazali kako najveći udio ispitanika ima srednji stupanj potrošačkog etnocentrizma. U istraživanju je utvrđeno da stupanj potrošačkog etnocentrizma nije statistički značajno povezan s namjerom konzumacije proizvoda s različitim stupnjem uključenosti. Kod proizvoda sa visokim stupnjem uključenosti (čokolada) postoji statistički značajna povezanost između stupnja potrošačkog etnocentrizma i ponašanja u konzumaciji. Rezultati provedenog istraživanja važni su za prehrambenu industriju i marketinške stručnjake za potrebe kreiranja marketinških strategija.
Ključne riječipotrošački etnocentrizam uključenost
Povjerenstvo za obranuMarija Cerjak (predsjednik povjerenstva)
Damir Kovačić (član povjerenstva)
Lari Hadelan (član povjerenstva)
Marina Tomić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razineAgrarna ekonomika i ruralni razvoj
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOTEHNIČKE ZNANOSTI
Poljoprivreda (agronomija)
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaAgrobiznis i ruralni razvitak
Akademski / stručni nazivmagistar/ magistra inženjer/inženjerka agrobiznisa i ruralnog razvitka
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. ing. agr.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-03-04
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The study was conducted on a sample of 286 subjects to determine the degree of consumer ethnocentrism and its impact on the consumption of two food products with varying degrees of involvement (milk spread and chocolate). The research results showed that the largest percentage of respondents consumed milk spread less than once a week, while they consume the chocolate more frequently, or several times a week. The most important characteristic of both products for the respondents is the taste. The research results showed that the largest percentage of respondents has an average degree of consumer ethnocentrism. The study showed that the level of the consumer ethnocentrism is not statistically significant related with the intention of consuming products with different degrees of involvement. For products with a high degree of involvement (chocolate) there is a statistically significant correlation between the degree of consumer ethnocentrism and consumption behavior. The research results are important for the food industry and marketing experts for the purpose of marketing strategy creation.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumer ethnocentrism involvement
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:204:578629
PohranioValentina Bezek