diplomski rad
Segmentacija potrošača svježe ribe u Hrvatskoj

Zoran Lucević (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Ribarstvo, pčelarstvo, lovstvo i specijalnu zoologija
Podaci o radu
NaslovSegmentacija potrošača svježe ribe u Hrvatskoj
AutorZoran Lucević
Voditelj/MentorMarija Cerjak (mentor)
Sažetak rada
Cilj ovog istraživanja je segmentacija potrošača svježe ribe u Hrvatskoj na temelju njihovih stavova i prepreka koji su vezani za potrošnju svježe ribe. Anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 1137 ispitanika. Klaster analizom izdvojena su tri tržna segmenta; obožavatelji svježe ribe, pristalice konzumacije svježe ribe te povremeni potrošači svježe ribe. Obožavatelji svježe ribe su uglavnom žene, većeg stupnja obrazovanja i većih primanja koje imaju pozitivne stavove prema konzumaciji svježe ribe. Pristalice konzumacije svježe ribe su u većem udjelu muškarci srednje dobi, koji imaju pozitivne stavove prema konzumaciji svježe ribe i neutralan stav prema preprekama. Povremeni potrošači svježe ribe imaju najveći broj mladih ispitanika s nižim primanjima i nižeg stupnja obrazovanja. Oni nemaju toliko izražene pozitivne stavove prema konzumaciji svježe ribe i potvrđuju postojanje prepreka u konzumaciji svježe ribe. Profiliranje klastera daje mogućnost kreiranja kvalitetne marketinške strategije te su stoga ovim istraživanjem dobivene vrijedne informacije za uzgajivače ribe.
Ključne riječipotrošači svježa riba segmentacija
Povjerenstvo za obranuMarija Cerjak
Damir Kovačić
Tea Tomljanović
Marina Tomić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razineRibarstvo, pčelarstvo, lovstvo i specijalnu zoologija
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOTEHNIČKE ZNANOSTI
Poljoprivreda (agronomija)
Ribarstvo
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaRibarstvo i lovstvo
Akademski / stručni nazivmagistar/ magistra inženjer/inženjerka ribarstva i lovstva
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. ing. agr.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-11-13
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This study’s objective was to segment Croatian fish consumers based on their attitudes and barriers corresponding with fish consumption. The survey was conducted on a sample of 1,137 respondents. Cluster analysis singled out three market segments; Fish lovers, supporters of fish consumption and the occasional fish consumers. Fish lovers are mostly women, higher levels of education and higher incomes, which have positive attitudes towards fish consumption. Supporters of fish consumption are mostly males in middle age which have positive attitudes towards the consumption of fresh fish and a neutral attitude towards the obstacles. Finally, occasional fish consumers have the highest number of young respondents with lower incomes and education. They do not have so positive attitudes towards the consumption of fresh fish and confirmed the existence of barriers to the consumption of fresh fish. Profiling clusters provides the ability to create high-quality marketing strategies and therefore this study provided valuable information for manufacturers of fish.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumers fresh fish segmentation
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:204:095010
PohranioValentina Bezek