Naslov Geotehnički projekt tunela Brajdica
Naslov (engleski) Geotechnical design of Brajdica tunnel
Autor Patricia Blažević
Mentor Meho-Saša Kovačević (mentor)
Član povjerenstva Meho-Saša Kovačević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Bačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Jurić Kaćunić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Građevinski fakultet (Zavod za geotehniku) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Geotehnika
Sažetak U odnosu na projektiranje drugih tipova građevina, pristup projektiranju podzemnih građevina veoma je specifičan jer je čitavo vrijeme podložan izmjenama i prilagodbama stvarnom stanju. Projektiranju se najčešće pristupa kroz empirijski pristup, numeričkim modeliranjem te metodom opažanja, odnosno integralnom metodom projektiranja. U ovom radu korišten je željeznički tunel „Brajdica“ kao primjer provedbe projektiranja iskopa i stabilizacije tunela integralnom metodom projektiranja.
U prvom dijelu rada opisani su tuneli, njihova podjela te suvremeni način gradnje ali i neke od tradicionalnih metoda. Opisane su i tehnike stabilizacije iskopa sa svim pripadajućim elementima podgradnog sustava. U nastavku rada dan je primjer provedbe projektiranja iskopa i stabilizacije željezničkog tunela „Brajdica“. Empirijskim pristupom dobiveni su parametri stijenske mase te se na temelju RMR i Q klasifikacije određuju podgradni sustavi prognoznog karaktera, a zatim je provedena numerička analiza kako bi se dobili stvarni naponsko – deformacijski parametri stijenske mase duž trase tunela. Predviđen je program geotehničkog praćenja i mjerenja kojima se ne provjerava samo stabilitet i primijenjeni projektni računski model, nego se i verificira osnovni koncept reakcije masiva na izvedbu podzemnog iskopa te djelotvornost podgradnih sustava i svih mjera na stabilizaciji iskopa.
Sažetak (engleski) Unlike the design of other types of buildings, the approach to the design of underground buildings is very specific because it is constantly subject to changes and adjustments to the real situation. Design is most often approached through an empirical approach, numerical modeling and the method of observation, or the so-called integral method of design. In this paper, the railway tunnel "Brajdica" was used as an example of implementation for the design of excavation and stabilization of the tunnel by the integral design method. The first part of the paper describes tunnels, their classification and the modern way of construction, but also some of the traditional methods. Excavation stabilization techniques with all associated elements of the support system are also described. Further in the paper an example of mentioned implementation for the design of the excavation and stabilization of the railway tunnel "Brajdica" is given. Empirical approach was used to obtain rock mass parameters and to determine support systems based on RMR and Q classification. Furthermore, numerical analysis is provided to obtain the actual stress - strain parameters of rock mass along the tunnel route. A program of geotechnical monitoring and measurement is envisaged, which not only checks the stability and applied design calculation model, but also checks the basic concept of the massif's reaction to the performance of underground excavation and the effectiveness of support systems and all measures to stabilize excavation.
Ključne riječi
tunel
projektiranje
empirijski pristup
numerička analiza
podgradni sustav
stabilizacija iskoopa
Ključne riječi (engleski)
tunnel
design
empirical approach
numerical analysis
support system
excavation stabilization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:237:768485
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Organizacija građenja, Prometnice, Geotehnika, Hidrotehnika, Konstrukcije, Materijali, Teorija i modeliranje konstrukcija Smjer: Organizacija građenja Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva (mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-01 09:12:09