Naslov Istraživanje percepcije roditelja o važnosti rodno utemeljenog odgoja
Naslov (engleski) Parental perception of the Importance of differentiating gender roles
Autor Emma Kovačević
Mentor Marija Brajdić Vuković (mentor)
Član povjerenstva Dario Pavić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renato Matić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Brajdić Vuković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA SOCIOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Ideja ovog rada je prikazati odnos između rodno utemeljenih odgojnih praksi roditelja, partnerske podjele obveza u kućanstvu i prema djeci, te stavova o rodnim ulogama kako bi se demonstrirao uvid o rodnoj strukturi unutar obitelji i međupartnerskim odnosima i razumijevanje odgojno ponašajnih obrazaca roditelja koji se mogu opisati kao najraniji izvori susreta djece s rodno uvjetovanim ponašanjima. Rodno utemeljen odgoj u tom smislu predstavlja sve aktivnosti i set ponašanja roditelja usmjerenih na odgajanje djece prema društveno poželjnim očekivanjima o rodnim ulogama, a to podrazumijeva: poticanje djece na korištenje igrački i sudjelovanje u aktivnostima koja se smatraju društveno poželjnim s obzirom na pripisane rodne uloge, kao i sudjelovanje u tradicionalnim podjelama obveza unutar kućanstva. U ovom istraživanju na prigodnom uzorku od 190 ispitanica roditelja djece predškolske i školske dobi od dvije i deset godina, pokazalo se da iako su ispitanici istraživanja u većoj mjeri izrazili slaganje s egalitarnim stavovima o rodnim ulogama, postoji značajna razlika između podjela obveza u kućanstvu i prema djeci s obzirom na obrazovanje. Također, rezultati istraživanja pokazuju značajnu razliku između spola djece i aktivnosti/igrački. Značajna razlika između spola djece i aktivnosti/igrački može ukazati na utjecaj rodno utemeljenog odgoja što je sukladno navedenim rezultatima koji pokazuju diskrepanciju između stavova o rodnim ulogama i podjeli obveza u kućanstvu i prema djeci na način da postoji slaganje s egalitarnim stavovima o rodnim ulogama, no na području obitelji i podjele kućanskih obveza u partnerskim odnosima mogu se primijetiti tradicionalne podjele uloga i to tako da, prema iskazima ispitanica, njihovi partneri u većoj mjeri obavljaju one kućanske aktivnosti koji se mogu smatrati maskulinim, dok ispitanice u većoj mjeri sudjeluju u kućanskim aktivnostima što se mogu smatrati femininim kućanskim poslovima.
Sažetak (engleski) This study examines the relationship between gendered parenting, the division of household labor between partners, as well as attitudes toward gender roles, in order to provide a deeper insight into the gender structure within families by examining parental gendered behaviors such as the extent of traditional division of household labor or attitudes toward gender roles, both of which can be described as the earliest origins of children's encounters with gendered behaviors. Gendered parenting represents, in that sense, all activities and sets of behaviors demonstrated by parents that are aimed at bringing children up in accordance with socially desirable expectations of gender roles and implies the following: encouraging children to play with toys or engage in activities that are conventionally associated with a certain gender, as well as the parents' participation in the traditional division of household labor. The study was conducted on a convenience sample of 190 parents of pre-school and school-age children from ages two to ten. Results show that the survey respondents strongly agree with egalitarian attitudes about gender roles; but also that the division of household labor significantly differs between various educational categories of respondents. The results also display a significant difference between boys and girls with respect to the toys they play with and the activities they engage in, which may indicate the impacts of gendered parenting and is consistent with the studies results. They show a discrepancy between expressed egalitarian attitudes in regard to gender roles on the one side, and the actual traditional division of household labor and parenting duties on the other. Namely, results show that there is a traditional division of roles in the sense that male partners mostly perform household chores considered to be masculine, and female partners mostly perform what are considered to be feminine chores.
Ključne riječi
rodne uloge
obitelj
rod
rodno utemeljen odgoj
rodna nejednakost
Ključne riječi (engleski)
gender roles
gendered parenting
gendered behavior
gender inequalit
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:903936
Studijski program Naziv: Sociologija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sociologije (mag. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Fakulteta hrvatskih studija
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-15 11:11:02