Naslov Interpretacija bajke u prvim dvama razredima osnovne škole
Naslov (engleski) The Interpretation of Fairy Tales in the First Two Years of Primary School
Autor Ana Mišović
Mentor Marinko Lazzarich (mentor)
Član povjerenstva Maja Opašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marinko Lazzarich (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ester Vidović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za humanističke znanosti i umjetnička područja) Rijeka
Datum i država obrane 2017-01-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak U ovom diplomskom radu objašnjen je utjecaj bajki na odgoj i razvoj djece u prvim dvama razredima osnovne škole. Predstavljena je povijest i razvoj bajke tijekom godina. Objašnjeni su i analizirani različiti teorijski pogledi na izvorišta bajke te je prikazan razvoj teorija o bajkama. Bajka je u radu definirana i raščlanjena na narodnu i umjetničku bajku. Opisani su i objašnjeni motivi, likovi i koncept bajki.
Predstavljeni su koncepti Freudove i Jungove analize bajki, kao i njihov utjecaj na odgoj djece, ali i šire. Istražen je i biblioterapijski utjecaj koji bajka može imati na psihološki razvoj djeteta, kao i njezin utjecaj na shvaćanje problema i nošenje s istima. Analiziran je utjecaj koji bajka ima na odgoj i obrazovanje djeteta, kao i poruke i pouke koje dijete može iz nje izvući, shvatiti, razumjeti i preslikati u svoj svakodnevni život.
Determinirani su i načini na koji dijete u prvom i drugom razredu škole treba analizirati i interpretirati bajku. Analizirane su dvije bajke te je izrađena po jedna metodička priprema za izvođenje školskog sata bajke u nastavi prvog i drugog razreda osnovne škole.
Može se načelno konstatirati da bajka dijete poučava pozitivnim osobinama i vrijednostima kao što su poštenje u ljudi ili vrednovanja istine i ljudske dobrote, no bajka također uči dijete i kako se nositi sa životnim problemima te kako potisnuti negativne emocije i raspoloženja. Čitajući i slušajući bajku te razmišljajući o njoj djeca počinju razvijati emocionalnu inteligenciju. Smatram da bi bajke trebale biti sastavni dio književnog obrazovanja i odrastanja svakog djeteta.
Sažetak (engleski) The effect of fairytales on education and development of children in first two grades of primary school is explained in this master thesis. History and development of fairytales trough years has been presented. Different theoretical approaches to origins of fairytales have been analyzed and explained and development of theories about fairytales has been shown. In this master’s work, fairytale is defined as a form, and divided in folk and art category. Motives, characters and concepts that emerge in fairytales have also been described. Freudian and Jungian concepts of psychoanalysis on fairytales and their influence on children’s education and beyond have been presented. Bibliotherapeutical effect of fairytales and their impact on understanding and dealing with problems has also been researched. Impact of fairytales on children’s education has been analyzed, and with them messages and morals from fairytales child perceives, understands and projects in daily life.
The method, with which a child in first and second grade of elementary school needs to analyze and interpret a fairytale, has been determined. Two fairytales have been analyzed and preparations for implementing these two fairytales in class have been created.
It can be concluded that fairytale teaches children positive characteristics like honesty, appreciation of truth and kindness, but it also teaches children how to deal with life’s problems and how to suppress negative moods and emotions. Through reading and listening to fairytales and thinking about them children begin to learn about emotional intelligence and develop it. In my opinion, fairytales should be an integral part in literary upbringing of every child.
Ključne riječi
bajka
dijete
odgoj
psihoanaliza
interpretacija
Ključne riječi (engleski)
fairytale
child
education
psychoanalisis
interpretation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:347527
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-10 12:59:31