Naslov Fotografija u marketingu
Naslov (engleski) Photography in marketing
Autor Ela Ban
Mentor Mario Periša (mentor)
Član povjerenstva Robert Geček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darijo Čerepinko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Periša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-10-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak Količina informacija koju prosječna osoba konzumira na dnevnoj bazi mogla bi se prevesti u milijune gigabajta. Zbog te nezamislive kvantitete, vrijeme koje je na raspolaganju da bi se uhvatila nečija pažnja je kraće nego ikada. Kada i ako se i dobije pažnja publike, tada je na raspolaganju još neko kratko vrijeme kako bi se ona i zadržala. Svijest o zasićenosti medijskih kanala informacijama je ključna kako bi se shvatila važnost vizualno primjetnih informacija u marketingu. Zato je fotografija u marketingu bila i uvijek će biti ključni element oglašavanja i medijske komunikacije.
Ovaj rad se fokusira na važnosti fotografije kao medija koji privlači pažnju, zadržava je i na kraju – prodaje proizvod. U teorijskom dijelu govori se o psihologiji fotografije, kako se fotografija čita, o fotografiji kao konverzaciji, obrađuje se razvoj fotografije u marketingu kroz povijest, njene tehničke karakteristike i likovni aspekti, digitalna fotografija i reklamna fotografija u današnje vrijeme društvenih mreža, stock fotografija te primjeri koji sve ovo potkrepljuju. Reklamna fotografija ima bogatu prošlost te se razvijala usporedno s tehnologijom i društvom. Neke od najvećih kampanja prošlosti pamtimo i danas, što je dokaz koliko je reklamna fotografija bitna i koliko je bitno investirati u nju želi li se dobro plasirati neki proizvod ili usluga. Priroda današnjice je izmijenila koncept reklamne fotografije pa ona podrazumijeva razne kanale plasiranja i često je klišejizirana kako bi bila što šire prihvaćena. Ipak, najveće kompanije znaju koliko je ona bitna pa često svjedočimo kvalitetnim kampanjama koje su tu u pravom trenu i s pravim društvenim kontekstom.
Praktični dio rada uključuje vlastitu produkciju fotografija zamišljene kao reklamni billboardi za teaser kampanju novog portala za žene – miss7.hr.
Sažetak (engleski) Quantity of information an average person consumes on daily bases could be translated to millions of gigabytes. Due to this unimaginable quantity, time to grab someone's attention is shorter than ever. When and if the attention of the audience is recieved, there's only a short window of time to retain it. Being aware of saturation in media channels is crucial to understanding the importance of visually noticeable information in marketing. That is why photography in marketing is and always will be the key element of advertising and media communication.
This paper focuses on the importance of the photography as a meduim which attracts attention, retains it and the latter – sells the product. Theoretical part of the paper focuses on photography and psychology, how to read a photograph, photography as a conversation, evolution of commercial photography through history, technical characteristics and visual aspects, digital photography and photography in advertising associated with social media, stock photography and examples that corroborate everything stated. Photogaphy has a rich history in advertising and was evolving simultaneously with technology and society. Some of the greatest advertising campaigns are still remembered to this day, which is a proof of the importance of the photography and how important it is to invest in it for a good product or service in general market placement. The nature of today has changed the concept of advertising photography so now it implies different channels of placement and is often clichéised to be widely accepted. Nevertheless, the biggest companies know how important photography is, and we often testify to high-quality advertising campaigns that are here in the right moment and with a real social context.
Practical part of the paper includes autorship production of the photographs imagined as advertising billboards of the teaser campaign of the new website for women – miss7.hr.
Ključne riječi
društvene mreže
fotografija
marketing
mediji
miss7.hr
oglašavanje
psihologija
publika
reklamna fotografija
stock fotografija
Ključne riječi (engleski)
advertising
advertising photography
audience
marketing
media
miss7.hr
photography
psychology
social media
stock photography
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:329190
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta Sjever
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-27 12:52:41