Naslov Odnos privatnih i javnih ekonomskih učilišta
Naslov (engleski) The relationship between private and public economic universities
Autor Andrea Ognjan
Mentor Marija Bušelić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Blažević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lela Tijanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2016-02-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Visoko obrazovanje važan je društveni proces te je temeljni pokretač gospodarskog napretka. Za stvaranje društva znanja potrebno je obrazovano i obučeno stanovništvo koje teži povećanju produktivnosti cjelokupnog ekonomskog rasta i razvoja. Sveučilišta, veleučilišta i visoke škole osnivaju se kao ustanove. U Republici Hrvatskoj djelatnost visokog obrazovanja provodi se kroz visoka učilišta koja mogu biti privatna i javna. Javna učilišta osniva i financira Republika Hrvatska putem proračuna, odnosno prihoda koje ostvaruje kroz poreze, dok privatna učilišta osnivaju se na temelju odluka koje donose osnivači u skladu s propisima te se financiraju iz sredstava koje ostvaruju svojim poslovanjem odnosno školarinama studenata. Sveučilišta, veleučilišta i visoke škole osnivaju se kao ustanove. Sastavnice sveučilišta su fakulteti, umjetničke akademije i odjeli te druge sastavnice sukladne zakonu. Sveučilište obuhvaća preddiplomski sveučilišni studij, diplomski sveučilišni studij i poslijediplomski sveučilišni studij, dok veleučilišta i visoke škole provode stručni studij. Ekonomska učilišta su najviše ekonomske institucije znanosti i obrazovanja hrvatskog društva. No, današnji nekonzistentan razvoj javnog i privatnog ekonomskog obrazovanja dovodi do značajnih problema u gospodarstvu. Sve veća nezaposlenost jedan je od značajnih pokazatelja nesklada između ponude i potražnje na tržištu ekonomskog usmjerenja. Analiza zapošljivosti završenih studenata javnih i privatnih ekonomskih učilišta u Hrvatskoj trebala bi biti odraz stvarnog stanja visokog obrazovanja u zemlji. Obzirom da iz godine u godinu ekspanzivno raste broj upisanih studenata na privatnim ekonomskim učilištima, studenti se kontinuirano susreću s poteškoćama u zapošljavanju tijekom završetka studija. Stoga, valja visoko obrazovanje ekonomskog usmjerenja prilagoditi potrebama tržišta rada. Neuravnotežen nesklad između javnog (državnog) i privatnog sektora u visokom obrazovanju dovodi do pada kvalitete cjelokupnog visokoobrazovnog sustava. Takav odnos između privatnog i javnog ekonomskog učilišta postaje sve više neravnopravan zbog sve veće izražene konkurencije među njima.
Sažetak (engleski) Higher education is an important social process and is a fundamental driver of economic progress. In order to create a society of knowledge, the educated and trained population is needed which aims to increase the productivity of the overall economic growth and development. Universities, polytechnics and colleges are established as institutions. In the Republic of Croatia the activity of higher education is conducted through colleges which can be private and public. Public colleges are established and financed by Republic of Croatia through the budget, that is to say, through the revenues which are realized on the basis of decisions taken by the founders in accordance with the regulations and are financed by funds which are collected through its activities, respectively, student fees. Universities, polytechnics and colleges are established as institutions. Components of the university are faculties, academies of arts and departments as well as other elements in accordance with law. University includes undergraduate university study, graduate studies and postgraduate studies, while polytechnics and colleges conduct specialist studies. Economic colleges are the highest economic institutions of science and education of the Croatian society. However, today's inconsistent development of public and private economic education leads to significant problems in the economy. Increasing unemployment is one of the important indicators of imbalance between supply and demand in the economically oriented market. The analysis of employability of graduate students of public and private economic institutions in Croatia should be a reflection of the real situation of higher education in the country. Considering the fact that each year the number of enrolled students is in growth at both private and public economic universities, students of specific qualifications are continuously facing difficulties in employment during the completion of the study. Therefore, higher education of economic orientation should be adapted to the needs of the labour market. Unbalanced discrepancy between public (state) and private sector in higher education leads to a collapse of the entire system of higher education. Such relationship between the private and the public economic college becomes more and more unequal due to the increasing stiff competition between them.
Ključne riječi
visoko obrazovanje
nezaposlenost
odnos javnog i privatnog učilište
izvori financiranja
kvaliteta studiranja
Ključne riječi (engleski)
higher education
unemployment
the ratio of public and private university
funding sources
quality study
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:543624
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bac.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Datum i vrijeme pohrane 2016-05-19 12:21:52