Naslov Tržišni monopol
Naslov (engleski) Market Monopoly
Autor Karlo Kostelac
Mentor Vlatka Ružić (mentor)
Član povjerenstva Branislav Šutić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Baburić Vranešić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vlatka Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću (Poslovni odjel) Gospić
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Danas se na tržištu pojavljuje mnogo ponuđača svojih proizvoda i usluga koji određenim karakteristikama pokušavaju pridobiti svoje kupce. Naime, na tržištu postoji mnogo konkurenata koji nude različit, ili čak sličan ili približno isti proizvod, gdje kupca stavljaju u neodlučnu situaciju. Stoga je od velike važnosti kvaliteta i cijena proizvoda ili usluga. S druge strane, postoje i tržišta na kojemu nema konkurenata, odnosno tržišta gdje je samo jedno poduzeće u fokusu, odnosno tržišni monopol. Upravo je ovakva situacija na tržištu tema ovog rada te će se kroz različite podnaslove i objašnjenja dati uvid u oblik tržišta na kojemu djeluje monopol. Monopol je dakle, s jedne strane, pozitivan način određivanja tržišta, dok s druge strane predstavlja problem, a pri rješavanju monopola, dovodi se u pitanje i uloga javnih tijela koji ga nastoje suzbiti. Pri zaštiti tržišnog natjecanja, država zakonima i regulacijom nastoji postaviti određena pravila igre na tržištima. U ovom radu objasniti će se uloga tržišnog monopola, njegova pojava, oblici, kao i načini monopolske diskriminacije cijena, te važnost suzbijanja monopola zakonima.
Sažetak (engleski) Today, at the market appears a lot of suppliers who try to win over customers with their product and services whit certain characteristics. Namely, at the market there are many competitors who offer a different, or even similar, or about the same product, where the customer is placed in indecisive situation. That is why the quality and price of products or services are of great importance. On the other hand, there are markets where there is no competition, respectively, markets where only one company is in focus, that is a monopoly. Properly that kind of situation in the market is the subject of this paper and will be explained through various subtitles and explanations to provide insight into the shape of the market on which operates a monopoly. Therefore, monopoly is, on the one hand, a positive way of determining the market, while on the other side is the problem, and with intention to solve monopoly the role of public authorities who are trying to suppress it are very important. In market competition, state seeks to set certain rules of the games in the markets with laws and regulations. This paper will explain the role of market monopoly, its appearance, forms and methods of monopoly price discrimination, and the importance of combating monopoly laws.
Ključne riječi
tržište
monopol
monopolska politika
tržišno natjecanje
Ključne riječi (engleski)
market
monopoly
monopoly policy
market competition
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:107:769224
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Veleučilište "Nikola Tesla" u Gospiću
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-14 10:22:41