Sažetak | U ovom radu analiziran je pojam tetoviranja i tetovaža koje su jedna od odrednica ljudske vrste čije je postojanje izrazito popularizirano i primijenjeno u pop kulturama 20. i 21. stoljeća. Potrošač promatra tetovažu kao jedinstveni proizvod jer se implementira na kožu i traje do kraja klijentova života. Potrošač se stoga vodi određenim vrijednostima pri odabiru tetovaže kako bi uskladio proizvod sa svojim životnim preferencijama.
U radu se koristi nekoliko analiza podataka kako bi se uspješno obavilo zadano istraživanje podataka koji su prikupljeni primarnim i sekundarnim istraživanjem, odnosno analizom ankete putem upitnika, prikupljanjem i analizom knjiga, akademskih radova, web poveznica i slično.
Istraživanje je provedeno među građanima različita profila, odnosno među ljudima koji se razlikuju po godinama, obrazovanju, zaposlenju, mjesečnim primanjima i razmišljanjima. Želja je utvrditi što potrošače potiče da odaberu određenu vrstu tetovaže, ali se interes širi i na općenita razmišljanja o tetovažama kako bi se ispitao stupanj predrasuda među samim građanima prema toj industriji i tetoviranim ljudima.
Autorica je metodom istraživanja tržišta utvrdila da na području Hrvatske ispitanici u većoj mjeri odobravaju tetovaže, ali se kod odluke o nanošenju tetovaže na vlastito tijelo još uvijek odlučuju za nevidljiva mjesta zbog još uvijek prisutnih predrasuda koje proizlaze iz okoline. Simboli tetovaža mijenjaju se kroz povijest pa sve do danas. Nekada su služile za označavanje plemena, skupina ili bandi te su isticale razliku među kulturama za razliku od danas kada se kroz njih stvorio trend i komuniciranje ili su postale iskaz određenog buntovništva. |
Sažetak (engleski) | The paper analyses the concept of tattooing and tattoos, which are one of the basic characteristics of the human species and are very popular in pop culture of 20th and 21st century. Consumers view tattoos as unique products applied to their skin for life. Accordingly, when choosing tattoos, they are guided by their values and personal preferences.
The paper uses different data analyses to successfully achieve given research. The data are collected through primary and secondary research, i.e., survey research and analysis, academic papers and books analysis, web sites and other resources.
The respondents who differ according to age, education, jobs, income and opinions took part in this research .The aim of this paper is to get an insight into the consumers’ motivation behind choosing a specific tattoo. Also, the objection is to determine general beliefs and opinions about tattoos to find a level of prejudice towards tattoo industry and people with tattoos.
The author conducted a research and found that most people in Croatia support tattoos. However, most people choose to tattoo invisible parts of their body, because of prejudices still present in the society. Tattoo symbols change throughout the history. In the past they were used to mark different tribes, groups, gangs, and highlighted the difference between cultures, while today they create a trend and communication, or they present some kind of rebellion. |