Access restricted to students and staff of home institution
master's thesis
Inventarizacija ukrasnog bilja u interijerima odabranih škola na području grada Samobora

Dora Stanec (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Ukrasno bilje, krajobrazna arhitektura i vrtna umjetnost
Metadata
TitleInventarizacija ukrasnog bilja u interijerima odabranih škola na području grada Samobora
AuthorDora Stanec
Mentor(s)Vesna Židovec (thesis advisor)
Abstract
Uređenje interijera škola ukrasnim biljem specifično je zbog ekoloških uvjeta rasta biljaka i otežanog održavanja u zatvorenom prostoru. Osim estetske, biljke u školama imaju i druge funkcije kao što je tehnička, zdravstvena i psihološka. Škole su mjesta u kojima učenici provode većinu svoga vremena te zbog toga moraju zadovoljavati određene standarde. Sobne biljke u školskim učionicama mogu biti jedan od načina za poboljšanje rezultata učenika te mogu pozitivno utjecati, kako na učenike, tako i na cijelo osoblje. Zdravstveni i psihološki učinci dokazani su mnogim studijama, a isto tako i vrlo važna uloga biljaka u smanjenju koncentracije zagađivača zraka. Cilj ovog rada bio je istražiti koje su biljne vrste najčešće zastupljene u interijerima škola na području grada Samobora, procijeniti njihovo stanje s obzirom na uvjete u kojima rastu, procijeniti mjere njege i mogućnost održavanja te ocijeniti estetski dojam biljaka. Također, provedena je anketa s učenicima od 5.-8. razreda kako bi se dobila jasnija slika o primjena ukrasnog bilja u školama. Nakon provedene inventarizacije i obrade podataka utvrđeno je da je po broju biljaka najzastupljenija vrsta Sansevieria trifasciata, a najveći broj inventariziranih vrsta pripada porodici Araceae. Rezultati ankete, pokazali su odnos učenika prema biljnim vrstama u školi te je nakon obrade podataka utvrđeno kako 100% učenika primjećuje biljke u svojoj školi, no ne žele preuzeti brigu o njihovom održavanju. Također je utvrđeno kako većina učenika kod kuće ima više od 5 biljaka, a najpopularnije su kombinacije lisnatih i cvatućih vrsta.
Keywordsinventory school interiors plant species measures of maintenance ornamental plants
Committee MembersVesna Židovec (committee chairperson)
Tatjana Prebeg (committee member)
Dubravka Dujmović Purgar (committee member)
GranterSveučilište u Zagrebu
Agronomski fakultet
Lower level organizational unitsUkrasno bilje, krajobrazna arhitektura i vrtna umjetnost
PlaceZagreb
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOTECHNICAL SCIENCES
Agronomy
Ornamental Plants
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeHorticulture
Academic title abbreviationmag. ing. agr.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-05-10
Parallel abstract (English)
Decorating schools interiors with ornamental plants is specific task due to ecological conditioned and difficulties relating to their maintenance and care. The use of plants for decorating schools interiros apart from aesthetical side, has also other aspects, such as technical, medical and psychological. Schools are places where students spend most of their time, so plants have to comform certain standards. House plants in schools can improve students results and positively impact on student and staff. The purpose of this study was to explore which plant species are most common in schools interiors, evaluate the state of plants concerning their growth conditions, maintenance quality and aesthetic impression of plants. Also, survey was conducted with students between 5.-8. grade in order to obtain a clearer picture about use of ornamental plants. After data analyses, it was deduced that the most common plant is Sansevieria trifasciata, and most of the species belong to the family Araceae. The survey results showed the relation of students to plant species at school. After processing, the data showed that 100% of the students observed the plants in school, but do not want to take care of their maintenance. It was also found that the majority of students at home has more than 5 plants, but the most popular are the combination of leaf and flowering species.
Parallel keywords (Croatian)inventarizacija škola interijeri biljne vrste njega održavanje ukrasno bilje
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:204:236284
CommitterValentina Bezek