Abstract | Sportska industrija teška je 500 milijardi dolara podrazumjeva različite proizvode ili usluge koji
su povezani sa sportom i nalaze se u ponudi kupcima, odnosno korisnicima.
Najznačajniji prihodi u industriji sporta su prihodi od prodaje TV prava, kao i prihodi od prodaje
ulaznica na sportske događaje. Uloga marketinga u sportu je da: promatra sport kao industriju
zabave , te poveća posjetu građana u sportskim aktivnostima (motivacija ljudi da se bave
sportom, rekreiraju, volontiraju ili sportski angažiraju na različite načine).
Sportska industrija je zapravo industrija u kojoj su ljudi, aktivnosti, poduzeća i organizacije
uključeni u proizvodnju, omogućavanje, promicanje ili organiziranje bilo koje aktivnosti,
iskustva ili poslovnog poduhvata usmjerenog na sport. To je tržište na kojem su tvrtke ili
proizvodi ponuđeni kupcima povezani sa sportom i mogu biti roba, usluge, ljudi, mjesta ili ideje.
Sportska industrija danas postoji u okviru društveno-ekonomskih dostignuća i moći društva.
Sami utjecaj Lige prvaka na sportsku industriju se mjeri u milijardama eura, bilo od TV prava,
prodaje dresova, razno raznih brend ugovora. Najnovija stavka utjecaja je odlazak Lea Messija u
PSG, koji je objavio da je u vremenskom periodu od 7 minuta prodano više od 150.000 dresova
po cijeni od 160 eura, što nam daje brojku od 24 milijuna eura za 7 minuta.
Sport je danas postao biznis, što prije nije bilo tako. Uspjevaju samo najbogatiji, dogodi se i da
se probije neki mali, ali ne na dugoročne staze jer sve ono što valja u toj sredini ode dalje,
odnosno pokupe ih bogati. Sport ne bi opstao bez novca, a najveći izvor prihoda iz sportske
industrije su sami navijači. Nogomet je postao najveći brend diljem svijeta, a Liga prvaka
najveće klupsko natjecanje na svijetu. |