master's thesis
Market and market structure

Ana Budeš (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Chair of National and International Economics
Metadata
TitleTržište i tržišna struktura
AuthorAna Budeš
Mentor(s)Boris Crnković (thesis advisor)
Abstract
Tema ovog rada je tržište i tržišna struktura. Tržište je mjesto susreta ponude i potražnje. Osnovne funkcije tržišta su alokativna, distributivna, selektivna i informativna. Strukturu tržišta čini savršena i nesavršena konkurencija, u koje ubrajamo mnopol, duopol, oligopol i monopolističku konkurenciju. Pod savršenom konkurencijom smatramo slobodan ulazak i izlazak sa tržišta te homogenost proizvoda. Kod monopola postoji samo jedan proizvođač, na kojem proizvod nema bliskih supstituta, te je zatvoreno tržište za ostala poduzeća. Oligopol je uz monopolističku konkurenciju dominantna tržišna struktura na mnogim razvijenim tržištima, karakterizira ga mali broj proizvođača, proizvodi su homogeni ili diferencirani, ponašanje jednog izravno utječe na druge proizvođače. Još jedan oblik nesavršene konkurencije je monopolistička konkurencija gdje sudjeluje veliki broj poduzeća različite veličine. Na tržištu monopolističke konkurencije pojavljuju se proizvodi međusobno diferencirani po nekom svom obilježju što ustvari poduzeću daje znatnu prednost u odnosu na konkurenciju. Ulazak konkurenata na ovu vrstu tržišta je uglavnom lagan jer nema značajnijih prepreka. Dok je savršena konkurencija oblik tržišne strukture koju karakterizira veliki broj prodavatelja u kojoj djeluje homogen proizvod, ulazak i izlazak je potpuno slobodan, jer su kupci i prodavatelji savršeno informirani. Postoje mnogobrojne značajne razlike između monopola i savršene konkurencije. Za početak se ističu razlike na osnovi proizvoda i broja prodavatelja, te težini odnosno lakoći ulaska odnosno izlaska s tržišta.
Keywordsperfect competition monopoly oligopoly market monopolistic competition
Parallel title (English)Market and market structure
Committee MembersBoris Crnković (committee chairperson)
Hrvoje Serdarušić (committee member)
Domagoj Karačić (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Lower level organizational unitsChair of National and International Economics
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeFinancial Management
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-07-14
Parallel abstract (English)
Center of this master thesis will be about market and its structure. Market is a place where supply and demand meet each other. Market structure is made of perfect and imperfect competition that contains monopoly, oligopoly, duopoly and monopolistic competition. Perfect competition is made when there is free entrance in the market and exit from the market. Monopoly has only one manufacturer, unique product and closed market. Oligopoly has few companies, homogenic products and market efforts of one company effects all others. Monopolistic competition is made when there are many unique products and every product has its value against other products. Market entrance here is not very difficult and all market players are well informed. There are many differences between monopoly and perfect competition. For instance, different product base and number of market players as well as hardness of entering the market.
Parallel keywords (Croatian)savršena konkurencija monopol oligopol tržište monopolistička konkurencija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:830187
CommitterGordana Kradijan