Abstract | Suvremene informacijske tehnologije kao “strateško oružje” organizacije povećava njenu konkurentsku prednost te općenito mijenja društvo u kojem živimo. Začeci ureda vezani su za začetke trgovine, a uredsko poslovanje posebno se razvilo tijekom 19. stoljeća u industrijskoj epohi. 1981. godine dolazi do komercijalne uporabe IBM i ostalih PC-a te do procvata automatizacije ureda. Automatizirani ured je onaj u kojem se koristi osobno računalo, odnosno informacijska tehnologija. Kako bi ured funkcionirao učinkovito, potrebni su osim tehničke i programske komponente i organizacijska (orgware) i kadrovska komponenta (lifeware). Digitalni nervni sustav omogućuje refleksnu reakciju poduzeća na interne i eksterne uvjete. Zasniva se na integriranim programskim rješenjima i drugo je ime za potpuno integrirani informacijski sustav poduzeća. Virtualni ured funkcionira kao udaljeni ured u kojem zaposlenici obavljaju zadatke putem interneta, neovisno o vremenu ili mjestu na kojem se nalaze.
Pojam digitalnog uredskog poslovanja odnosi se na digitalnu izradu, obradu, prijenos i pohranu poslovnih komunikacija. Razlog uvođenja digitalnog ureda su povećanje učinkovitosti, brzina izvođenja klasičnih uredskih poslova, ostvarenje bržeg i jeftinijeg protoka informacija unutar i izvan poduzeća. Ulaganje u digitalizaciju je neophodno i isplativo ulaganje u budućnost. U slučaju ne ulaganja u mobilni tijek rada, dolazi do fragmentiranih korisnika, sporosti procesa, nedostatku pristupa i nemogućnosti zaštite podataka. Kriza vezana za virus Covid 19 dovela do poticanja većeg broja tvrtki da se okrenu digitalnom preustroju poslovanja i osiguravanja opstojnosti putem uspostavljanja internet trgovine. Digitalizacija u Hrvatskoj provodi se po Tallinskoj deklaraciji sa ciljem ubrzanja procesa digitalizacije i digitalne transformacije u svim državama članicama. Uključuje digitalizaciju kao standard, načelo “samo jednom”, transparentnost, pouzdanost, otvorenost i načelo interoperabilnosti kao standarda.
Početak internet bankarstva može se vezati za 1983. godinu kada je Škotska banka korisnicima NBS (Nottingham Building Society) mreže ponudila na korištenje internet bankarski servis zvani „Homelink“.
Prema podacima Eurostat oko polovice odraslih Europljana koriste internet bankarstvo i to najviše u Danskoj, Nizozemskoj, Finskoj i Švedskoj. U Hrvatskoj je u 2017. oko 33% ljudi koristilo Internet bankarstvo. Alati digitalnih tehnologija za poslovnu komunikaciju i kolaboraciju postali su neophodni zbog pandemije virusa Covid 19. Informacijska grafika ili infografika je vizualna prezentacija informacija, podataka ili znanja. Korisnike privlači sadržaj koji je lako uočiti, stoga infografika u potpunosti zadovoljava potrebe današnje publike. |
Abstract (english) | Modern information technology as a "strategic weapon" of the organization increases its competitive advantage and generally changes the society we live in. The beginnings of the office are connected to the beginnings of trade, and office business especially developed during the 19th century in the industrial era. 1981 saw the commercial use of IBM and other PCs and the rise of office automation. An automated office is the one that uses a personal computer, or information technology. In order for the office to function effectively, in addition to the technical and program components, an organizational (orgware) and personnel component (lifeware) are needed. The digital nervous system enables the reflex reaction of a company to internal and external conditions. It is based on integrated software solutions and is another name for a fully integrated enterprise information system. A virtual office functions as a remote office where employees perform tasks online, regardless of the time or place they are located. The term digital office business refers to the digital creation, processing, transmission and storage of business communications. The reasons for the introduction of the digital office are the increase in efficiency, the speed of performing classic office work, the realization of a faster and cheaper flow of information inside and outside the organization. Investing in digitalization is a necessary and profitable investment in the future. In the case of non-investment in the mobile workflow, there are fragmented users, slow processes, lack of access and inability to protect data. The Covid 19 virus crisis has encouraged more companies to turn to digital business restructuring and ensure viability through the establishment of online commerce.
Digitization in Croatia is carried out according to the Tallinn Declaration with the aim of accelerating the process of digitization and digital transformation in all Member States. It includes digitization as a standard, the “only once” principle, transparency, reliability, openness and the principle of interoperability as a standard. The beginning of internet banking can be linked to 1983, when the Bank of Scotland offered the users of the NBS (Nottingham Building Society) network the use of an internet banking service called "Homelink". According to Eurostat, about half of adult Europeans use internet banking, mostly in Denmark, the Netherlands, Finland and Sweden. In Croatia, in 2017, about 33% of people used Internet banking. Digital communication tools for business communication and collaboration have become necessary due to the Covid 19 pandemic. Information graphics or infographics is a visual presentation of information, data or knowledge.
Users are attracted to content that is easy to spot, so infographics fully meet the needs of today‟s audience. |