Abstract | Grafika me, kao grana likovne umjetnosti, oduševljava veći dio života zbog složenosti njezinog procesa i indirektnog pristupa gotovom radu. Neke od prethodnih instalacija koje izlaze u prostor i obuzimaju cijelo ljudsko tijelo te uključuju elemente poput zemlje i biljaka, kao što je instalacija Tomlja, stvorile su kod mene interes za proučavanje najrazličitijih grafičkih tehnika. Otkrio sam kako mi njihova izrada pruža posebno zadovoljstvo. Upravo zbog tog zadovoljstva, koje doživljavam prilikom često minucioznog i kompliciranog procesa, želim isto prenijeti publici. Volio bih da publika doživi barem dio tog meditativnog iskustva, istog iskustva kojeg su proživljavali i moji pretci, velikim dijelom tekstilni rukotvorci, prilikom izrade svojih radova. Kako sam se na prvoj godini počeo intenzivno baviti prostornom grafikom, što je pak proizašlo iz interesa prema umjetničkim knjigama, želja mi je sada grafiku pretočiti u ambijent uz uključenje novih elemenata te na taj način proširiti iskustvo doživljaja.
Medij grafike, shvaćen uglavnom kao vizualna dvodimenzionalna umjetnost, u ovom radu doživljava svoje proširenje. Ono je usmjereno na razvoj novih postupaka izrade grafičke matrice i drugačije načine doživljaja grafičkog otiska kroz ljudska osjetila. Istraživanje novih tehnika izrade grafičke matrice usmjereno je na razvoj netoksičnih postupaka, s posebnim naglaskom na korištenje papira za izradu matrice i tkanine za otiskivanje kao alternativnih materijala. Ovaj pristup, koji promiče očuvanje okoliša, dopunjuje se tradicionalnom grafikom uz maksimalne mjere opreza. Grafika ovdje teži izlaskom u prostor, oblikujući vlastiti ambijent, za čiju izradu su nužne ruke, odnosno manualni rad kao spoj uma i tijela, rezultirajući zadovoljstvom duha. Kako bi publika doživjela isto iskustvo, postavljen im je zadatak holističkog doživljaja stvorenog ambijenta. Zbog navedenog istražujemo ambijentalni pristup grafici kroz ljudska osjetila, s ciljem pružanja posjetiteljima intimnog iskustva povezanog s radom, potičući osjećaje sjećanja, smirenosti i ugodnosti te svijest o prisutnosti u prostoru. Grafika se percipira kroz gledanje, dodirivanje, slušanje, mirisanje ili čak jedenje. U ovom radu, naglasak je na procesu stvaranja, ističući važnost autorskog pristupa, dok rezultati ostaju predmetom konzumacije za publiku. |
Abstract (english) | Graphics as a branch of fine art has fascinated me most of my life because of the complexity of its process and the indirect approach to the finished work. Some of the previous installations that go out into space and cover the entire human body and include elements such as the earth and plants, such as the installation by Tomlja, created an interest in me to study various graphic techniques. I discovered that making them gives me special pleasure. I want to convey the same to the audience precisely because of the satisfaction I experience during the often meticulous and complicated process. I would like the audience to experience at least part of that meditative experience, the same experience that my ancestors, mostly textile artisans, experienced when making their works. As I started intensively dealing with spatial graphics in my first year, which in turn came out of my interest in art books, my desire is now to translate graphics into the environment with the inclusion of new elements and thus expand the experience of the experience.
The medium of graphics understood mainly as visual two-dimensional art, experiences its expansion in this work. It is focused on the development of new procedures for creating a graphic matrix and different ways of experiencing a graphic print through the human senses. Research into new graphic matrix production techniques is focused on developing non-toxic procedures, with special emphasis on using paper for matrix production and fabric for printing as alternative materials. This approach, which promotes the preservation of the environment, is complemented by traditional graphics with maximum precautions. The graphics here tend to go out into the space, shaping their own ambience, for the creation of which hands are necessary, that is, manual work as a union of mind and body, resulting in the satisfaction of the spirit. For the audience to have the same experience, they were tasked with holistically experiencing the created environment. Therefore, we explore an ambient approach to graphics through human senses, with the aim of providing visitors with an intimate experience related to the work, encouraging feelings of memory, calmness and comfort, and awareness of presence in space. Graphics are perceived through seeing, touching, listening, smelling, or eating. In this work, the emphasis is on the process of creation, highlighting the importance of the author's approach, while the results remain an object of consumption for the audience. |