Sažetak | Nastavne metode i postupci u različitih didaktičara i metodičara imaju različite definicije. Prednost treba dati shvaćanju i određenju metoda i postupaka u svakoj pojedinoj metodici, u ovom slučaju metodici hrvatskog jezika. Za nastavna područja hrvatskoga jezika postoje različite metode i postupci koji nisu zajednički na razini cijelog predmeta. Razrađene su metode za nastavu jezika, medijske kulture i književnosti. Cilj ovog rada opisati je nastavne metode i postupke u nastavi hrvatskoga jezika. Nastavne metode načini su rada u nastavi, smišljeni načini poticanja procesa učenja, načini aktiviranja subjekata odgojno-obrazovnog procesa. Metodički je postupak kombinacija više osnovnih metoda ili njihovih podvrsta u istom nastavnom koraku. Odgojno-obrazovne strategije sastoje se od više metoda, a metode se sastoje od metodičkih postupaka. Za klasifikaciju metoda uzet će se u obzir klasifikacija Stjepka Težaka za nastavu hrvatskog jezika. Metode nastave hrvatskog jezika jesu metoda usmenog izlaganja, razgovora, demonstracije, praktičnog rada, crtanja, pismenih radova te metoda čitanja. Metodički postupci koji se mogu ostvariti u nastavi hrvatskog jezika, u sklopu nastavnih metoda koje su navedene, objašnjeni su zajedno s idejama za izvođenje u nastavi. Neki od primjera metodičkih postupaka koji su opisani jesu: oluja ideja, slagalica, razmisli – spari – razmijeni, znam – želim znati – naučio sam, voćna salata, pantomima, grozd, tablica predviđanja, T-tablica, Vennov dijagram, putovanje u mašti, misaona mapa, činkvina, recipročno učenje. Nastavne metode i postupci koji se koriste u nastavi hrvatskog jezika trebaju poticati aktivno učenje, ići u korak s vremenom te pripremiti pojedinca za zahtjeve suvremenog svijeta. |