Naslov Rana intervencija, interdisciplinarnost i transdisciplinarnost iz rakursa stručnjaka
Naslov (engleski) Early intervention, interdisciplinary and transdisciplinarity - experts view
Autor Dina Pavalić
Mentor Marina Milić Babić (mentor)
Član povjerenstva Marina Milić Babić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Laklija (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Buljevac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Područja socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2018-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti Posebna područja socijalnog rada
Sažetak Rana intervencija se povezuje s pravom svakog malog djeteta i njegove obitelji na primjeri oblik podrške, a provodi se kroz više sustava – sustav zdravstva, sustav socijalne skrbi i kroz nevladin sektor. Inter/transdisciplinarna suradnja u praksi rane intervencije pokazala se kao najbolji pristup u osmišljavanju programa za dijete i pružanje stručne podrške obitelji, usluge su tako koordinirane i čine koherentnu cjelinu. U radu su prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio dobiti uvid u iskustva inter/transdisciplinarnosti u području rane intervencije iz perspektive stručnjaka (N=13) koji rade u praksi rane intervencije. Stručnjaci koji su sudjelovali u istraživanju vide svoju ulogu i ulogu svoje profesije u inter/transdisciplinarnom radu kroz: rad s obitelji, rad s djetetom, suradnju s drugim stručnjacima i stručni rad. Svoja iskustva u inter/transdisciplinarnom pristupu u području rane intervencije sudionici opisuju kao specifičan pristup prema djetetu i obitelji, iskustvo timskog rada i iskustvo međusektorske suradnje. Stručnjaci koji su sudjelovali u istraživanju zadovoljni su inter/transdisciplinarnim pristupom. Sukladno tome kao glavne preporuke za unapređenje inter/transdisciplinarne suradnje u području rane intervencije u Hrvatskoj predlažu: decentralizaciju usluga rane intervencije, uvođenje inter/transdisciplinarnosti u praksu rane intervencije kao modela pružanja usluga i unapređenje stručnog osoblja. Socijalni radnici koji rade u ranoj intervenciji sve se više počinju shvaćati kao neizostavni članovi tima za ranu intervenciju s ulogom informatora i koordinatora usluga. Odgovori stručnjaka nam ukazuju kako je rana intervencije u Hrvatskoj napredovala, ali treba i dalje kontinuirano raditi kako bi se praksa rane intervencije pretvorila u sveobuhvatan sustav, inter/transdisciplinarnost kao oblik suradnje prepoznat je kao dobar i poželjan kako bi se lakše ostvarila svrha rane intervencije u djetinjstvu.
Sažetak (engleski) Early childhood intervention is associated with the right of every child with developmental disabilities and his family to support, and is implemented through a number of systems - the healthcare system, the social welfare system and the non-governmental sector. Inter / transdisciplinary co-operation in early intervention practices has proven to be the best approach to designing a child program and providing professional family support, services are coordinated and make a coherent whole. The paper presents the results of the research aiming to gain insight into inter / transdisciplinary experience in the field of early intervention from the perspective of experts (N = 13) who work in early intervention. Experts who participated in the research see their role and the role of their profession in inter / transdisciplinary work through: working with the family, working with a child, collaborating with other experts and expert work. Their experiences in inter / transdisciplinary approaches in the area of early intervention are described by the participants as a specific approach to the child and family, team work experience and cross-sectoral experience. Experts participating in the research are satisfied with an inter /
transdisciplinary approach. Accordingly, the main recommendations for improving inter / transdisciplinary cooperation in early intervention in Croatia are: decentralization of early intervention services, introduction of inter-transdisciplinarity in early intervention practices as models of service delivery and improvement of professional staff. Social workers working in early intervention are increasingly beginning to perceive themselves as indispensable members of the early intervention team with the role of coordinators of the early support, providers of information and counsellors. Responses from experts point out that early intervention in Croatia has progressed but needs to continue to work to transform early intervention into a comprehensive system, inter / transdisciplinarity as a form of cooperation is recognized as good and desirable in order to facilitate the purpose of early intervention in childhood.
Ključne riječi
Ključne riječi: rana intervencija u djetinjstvu
interdisciplinarnost
transdisciplinarnost
dijete s teškoćama
socijalni rad
Ključne riječi (engleski)
Key words: early childhood intervention
interdisciplinarity
transdisciplinarity
child with disabilities
social work
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:169495
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-24 09:57:22