Naslov Poučavanje učenika u kombiniranim razrednim odjelima
Naslov (engleski) Teaching Pupils in Combined Classes
Autor Valentina Sušec
Mentor Petra Pejić Papak (mentor)
Član povjerenstva Jasminka Mezak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Petra Pejić Papak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marinko Lazzarich (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za interdisciplinarne i prirodne znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2017-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Zastupljenost kombiniranih razrednih odjela u školama, u odnosu na klasične razredne odjele, mala je i takav oblik rada nije učestalo istraživan. Kombinirani razredni odjel podrazumijeva razred sastavljen od dvaju ili više razrednih odjela koje istodobno poučava jedan učitelj. S obzirom na povećane zahtjeve samog organiziranja nastave, usklađivanje metoda i oblika učenicima različitih dobnih skupina učestalije se, nego u klasičnim razrednim odjelima, pri poučavanju javlja koreliranje i integriranje nastavnog gradiva više razreda te individualizacija i diferencijacija. U razrednom okruženju posebna se pažnja pridaje stvaranju pozitivnog razrednog ozračja. Istraživanjem provedenim u dvije područne škole u Svetom Ivanu Zelini u kojima se nastava odvija u kombiniranim razrednim odjelima, putem sudjelujućeg promatranja analizirano je poučavanje u kombiniranom razrednom odjelu s naglaskom na razrednom ozračju i razrednom okruženju. Dodatno su putem intervjua i swot analize interpretirani stavovi učitelja o pripremi i poučavanju s naglaskom na prednostima i nedostacima rada u kombiniranom razrednom odjelu.
Zaključuje se da je za uspješnost rada u kombiniranim razrednim odjelima od izuzetne važnosti učiteljeva organiziranost i kvalitetno planiranje procesa poučavanja uz uporabu raznovrsnih metoda i pridavanje značenja individualizaciji. Na poboljšanje učenja u ovakvim razredima utječe i razredno ozračje koje zbog malog broja učenika postaje ugodnije i pozitivnije.
Sažetak (engleski) The prevalence of combined classroom classes in school, in comparison to usual classroom classes, is small and such form of work has not been frequently investigated. Combined classroom classes include a class consisting of two or more classrooms simultaneously taught by one teacher. Given the increased demands for the organization of teaching itself and the coordination of methods and forms to students of different age groups, the correlation and integration of multi-grade teaching material as well as individualization and differentiation occurs more frequently than in usual classroom classes. In the classroom environment, special attention is given to the creation of a positive classroom atmosphere. The research through participatory observation conducted in the two district schools in Sveti Ivan Zelina, where teaching takes place in the combined classes, teaching is analysed in a combined classroom with an emphasis on the classroom atmosphere and the classroom environment. Additionally, teachers' attitudes towards preparation and teaching, with the focus on the benefits and advantages of working in a combined classroom were analysed through the interview and the swot analysis. It is concluded that, for the success of working in the combined classes, a teacher's organization and quality planning of teaching processes is of utmost importance along with the use of various methods and the importance of individualization. The improvement of learning in these classes is also influenced by the classroom atmosphere that, due to the small number of students, becomes more comfortable and positive.
Ključne riječi
kombinirani razredni odjel
razredno ozračje
razredno okruženje
razredno poučavanje
Ključne riječi (engleski)
combined classroms
classroom atmosphere
classroom environment
classroom teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:627194
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag.prim.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-06 09:47:08