Naslov Ekološki identitet studenata
Autor Ivana Neralić
Mentor Dunja Anđić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Tatalović Vorkapić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Čepić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2022-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Ekološki se identitet može definirati kao čovjekovo razumijevanje sebe u odnosu na prirodni okoliš. Takvo razmišljanje isprepleteno vrijednostima i stavovima koje pojedinac njeguje može imati ključan utjecaj na ponašanja koja će pojedinac ispoljiti prema okolišu. Često se uz razvijeniji ekološki identitet mogu povezati pro-ekološka ponašanja, veća količina vremena koja se provodi na otvorenom i samoidentifikacija osobe s prirodom. Razvijenost ekološkog identiteta vrlo je važna za odgajateljsku profesiju, kako bi pozitivne stavove i vrijednosti prema okolišu, odgajatelj mogao prenijeti na djecu i biti role-model u odgojno obrazovnoj praksi usmjerenoj na promicanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj.
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati ekološki identitet studenata studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Jedan od zadataka bio je ispitati razlike u ekološkom identitetu studenata s obzirom na mjesto stanovanja i prethodno obrazovanje. Za potrebe provođenja istraživanja izrađena je anketa koja je sadržavala prilagođenu Skalu Ekološkog identiteta, Clayton i Opotow (2003). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 70 studenata prve, druge i treće godine preddiplomskog i prve i druge godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Rijeci. Dobiveni rezultati ukazali su na to kako studenti studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Rijeci imaju visoko razvijeni ekološki identitet te da se vrlo često u privatnom životu ponašaju pro-ekološki. Rezultati istraživanja su pokazali da se studenti razlikuju u razvijenosti ekološkog identiteta s obzirom na mjesto stanovanja. Također, istraživanjem je utvrđeno kako ranija iskustva u obrazovanju nisu povezana s razvijenošću ekološkog identiteta pojedinca.
Ovaj završni rad i rezultati dobiveni istraživanjem mogu poslužiti kao smjernice za razumijevanje ekološkog identiteta, dimenzija identiteta, kao i važnosti razvijenosti ekološkog identiteta budućih odgajatelja.
Sažetak (engleski) Environmental identity can be defined as a person's self-concept in relation to the natural environment. Such a mindset, in conjunction with the values and attitudes a person maintains, can have a key influence on the behaviors that a person displays toward the environment. Pro-enviromental behaviors, more time spent outdoors, and a person's selfidentification with nature can often be associated with a more developed environmental identity. The development of an environmental identity is very important for the kindergarten teacher's profession, so that the kindergarten teacher can pass on the positive attitudes and values towards the environment to the children and act as a role model in pedagogical practice to promote Education for Sustainable Development.
The aim of the study was to investigate the environmental identity of students in the study programme of Early and Preschool Education at the Faculty of Teacher Education in Rijeka. One of the tasks was to investigate the differences in students' environmental identity in relation to place of residence and previous education. To conduct the research, a survey was prepared that included an adapted Environmental Identity Scale from Clayton and Opotow (2003). A total of 70 students (N = 70) from the first, second, and third years of undergraduate studies and the first and second years of graduate studies in Early and Preschool Education in Rijeka participated in the survey. The obtained results show that the students of Early and Preschool Education study programmes in Rijeka have a strong environmental identity and that they very often perform various pro-enviromental behaviors in their private lives. The results also suggest that the level of environmental identity development varies by place of residence. Students living in rural areas reported developing a stronger environmental identity. In contrast, research has shown that prior educational experiences do not influence an individual's environmental identity development.
This final paper and research findings can serve as a guide for understanding environmental identity, its dimensions, and the importance of developing environmental identity in future kindergarten teachers.
Ključne riječi
ekološki identitet
odgajatelji
okoliš i odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
povezanost s prirodom
studenti.
Ključne riječi (engleski)
environmental identity
kindergarten teachers
environment and Education for Sustainable Development
connectedness to nature
students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:677521
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-11 09:48:45