Naslov Profesionalna etika odgajatelja
Naslov (engleski) The Professional Ethics of Preschool Teachers
Autor Kristina Nikolić
Mentor Jasna Krstović (mentor)
Član povjerenstva Renata Čepić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Krstović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Boneta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za interdisciplinarne i prirodne znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2017-07-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Profesionalna odgovornost odgajatelja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja veoma je vaţna s obzirom na njihov jedinstveni odnos povjerenja i utjecaja u odnosima prema djeci, obitelji, kolegama i društvu u cjelini. Stoga je radi kvalitetnog obrazovanja djece u ranom djetinjstvu opravdano i potrebito da odgajatelji primjenjuju načela profesionalne etike, čime se omogućuje profesionalna izvrsnost i samozadovoljstvo odgajatelja. Odgajatelji obavljaju etički vrlo zahtjevan posao sudjelujući u ranom obrazovanju djece, te je veoma bitno da stalno promišljaju o etičnosti svoga ponašanja, jer tako vlastitim primjerom pokazuju djeci svoja moralna stajališta. Profesionalna etika odgajatelja, pruţa mogućnost kontinuranoga rada na poboljšanju vlastitih vrijednosnih spoznaja o svrhovitosti ranoga odgoja i obrazovanja, kao i o značaju utjecaja odgajatelja na rast i razvoj djece, u tome za njih najosjetljivijem razdoblju ţivota, pa je stoga nuţno da odgajatelji svoj osobni i profesionalni rast temelje na profesionalnom ponašanju u skladu s etičkim načelima. Profesionalna etika odgajatelja, kao bitna sastavnica odgajateljske profesije, zahtijeva cjeloţivotno učenje, kako iz profesionalnog obrazovanja, tako i iz njezine praktične primjene u svakodnevnom radu sa djecom ranog predškolskog odgoja i obrazovanja.
Sažetak (engleski) Professional responsibility of preschool educators is very important, considering their unique position of trust and influence in the relationship with children, family, colleagues and society as a whole. To ensure good quality education in early childhood the educators are required to apply the principles of professional ethics that would allow them both professional excellency and self-fulfillment. Preschool educators perform ethically demanding job as they participate in child's earliest education which is why they are required to reflect upon the ethics of their own conduct so they can serve as an example of their own moral values. Educator’s professional ethics offers the opportunity for constant improvement of own
cognizance regarding the purpose of early education and upbringing as well as the impact of educator’s influence on children’s growth and development, during the most sensitive times of their lives, thus it is imperative for educators to base their personal and professional growth on professional conduct aligned with the ethical principles. Professional ethics, viewed as an integral part of education profession, requires lifelong learning, both from their professional education as well as practical application of acquired knowledge during every day work with children of early preschool pedagogy and education.
Ključne riječi
rano djetinjstvo
odgajateljska profesija
profesionalizam
profesionalna etika
etički kodeks
Ključne riječi (engleski)
early childhood
education profession
professionalism
professional ethics
ethics code
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:047354
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-06 12:13:51