Naslov Plesne strukture za djecu rane dobi
Autor Ema Ištuk
Mentor Vilko Petrić (mentor)
Član povjerenstva Danijela Blanuša Trošelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Biljana Trajkovski Višić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Učiteljski fakultet (Katedra za društvene znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utjecaj elemenata tehnike plesnih struktura na motorička postignuća kod djece predškolske dobi.
Uzorak ispitanika čine 22 djevojčice u dobi od 4 do 6.5 godina. Ukupni broj ispitanika podijeljen je na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalnu skupinu čini 11 djevojčica koje polaze specijalizirani sportski program, odnosno satove plesa. Kontrolnu skupinu čini 11 djevojčica nasumice odabranih iz DV Rijeka koje polaze isključivo redovni program vrtića. Varijable istraživanja čine četiri testa za procjenu motoričkih postignuća u domenama svladavanja prostora, svladavanja prepreka, svladavanja otpora i baratanje predmetima. Razlike između eksperimentalne i kontrolne skupine testirane su Studentovim t-testom za nezavisne uzorke.
Rezultati su pokazali kako specijalizirani sportski program plesa ima pozitivne učinke na motorička postignuća djece. Eksperimentalna skupina postigla je bolje rezultate u svim domenama, a statistički značajne razlike je postigla u domenama svladavanja prostora i prepreka. Također, u usporedbi s kontrolnom skupinom, rezultati ukazuju na homogeniziranje eksperimentalne skupine zbog polaženja satova plesa, odnosno ukazuju na izjednačavanje sposobnosti djevojčica.
Elementi tehnike plesa razvijaju kod djece koordinaciju, brzinu, gibljivost i dinamičnost pokreta unapređujući tako opću motoričku pismenosti djece. Ples u predškolskoj dobi izrazito djeluje na pravilno držanje tijela, rast i razvoj mišića, rad dišnog i krvožilnog sustava, emocionalni i socijalni razvoj djeteta i razvija zdravu naviku vježbanja od najranije dobi.
Sažetak (engleski) The aim of this research was to determine the influence of dance structure technique elements on motor achievement in preschool children.
The participants of this research were twenty-two females between the ages of 4 and 6.5 divided into experimental and control groups. The experimental group consists of 11 girls attending a specialized sports program, specifically dance lessons. The control group consists of 11 randomly selected girls from DV Rijeka attending only the regular kindergarten program. The research variables consist of four tests used to assess motor achievement in the domains of mastering space, obstacles and resistance as well as the manipulation of objects. Differences between experimental and control groups were tested by Student's t-test for independent samples. The measurements showed that a specialized dance sport program has positive effects on children's motor performance. The experimental group achieved better results in all domains and showed statistically significant differences in the domains of mastering space and obstacles. Moreover, the results indicate homogenization of the experimental group due to the use of dance lessons, i.e. indicating the equalization of girls' abilities.
Dance technique elements develop in children the coordination, speed, agility and dynamism of movement, thus improving children overall motor literacy. Dancing has a recognizable effect on proper body posture, muscle growth and development, respiratory and circulatory function, emotional and social development in preschool children and introduce a healthy exercise habit from the earliest age
Ključne riječi
plesne strukture
predškolska dob
motorička postignuća
Ključne riječi (engleski)
dance structure
pre-school age
motor achievement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:189:297986
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Rijeka
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-18 13:11:42