Naslov Nasilje nad djecom u obitelji - bioetički aspekt
Naslov (engleski) Domestic violence against children - bioethical aspect
Autor Katarina Buktenica
Mentor Katica Knezović (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Draženko Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katica Knezović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Nasilje je ozbiljan društveni problem, a kada su u nasilje uključena i djeca, bilo da su direktne žrtve ili svjedoci nasilja od odraslih se očekuje, pred njih se stavlja odgovornost, da zaštite djecu. Zaštita od nasilja svakome od nas je zajamčena mnogim zakonima, pravilnicima i konvencijama. No, unatoč tome ni odrasli ni djeca nisu potpuno zaštićeni od ove užasne pojave u društvu. U društvenoj svijesti jako dugo su djeca smatrana posjedom svojih roditelja te su često bila izložena raznim oblicima zlostavljanja. Iako je danas svijest društva daleko drugačija nasilje nad djecom još uvijek postoji i svakodnevno smo okruženi vijestima o nasilju nad djecom, zlostavljanju i zanemarivanju. Suvremeni čovjek s obzirom na znanje koje posjeduje trebao bi biti odgovorniji za život oko sebe, za život u cjelini. Potrebno je posebno zaštititi one najranjivije, a to su svakako djeca. Posebna odgovornost je na stručnjacima koji rade u odgoju i obrazovanju jer bi oni trebali biti među prvima koji promoviraju prava djeteta. Zbog toga su u ovom radu istražene kompetencije i ponašanja odgojitelja predškolske djece u slučaju nasilja nad djetetom. Ispitana su njihova uvjerenja, stavovi, ponašanja i kompetencije u svrhu donošenja etičke prosudbe. Istraživanje je pokazalo da su odgojitelji svjesni da je nasilje ozbiljan društveni problem. Svjesni su također i svoje uloge u slučaju otkrivanja nasilja nad djetetom. U mogućnosti su prepoznati različite oblike nasilja. Unatoč tome istraživanje je pokazalo da bi odgojiteljima svakako trebale dodatne edukacije na ovom području.
Sažetak (engleski) Violence is a serious social problem, and when children are involved in violence, whether they are direct victims or witnesses of adult violence, adults are expected to be held accountable to protect children. Protection from violence is guaranteed to each of us by many laws, regulations and conventions. But despite this, neither adults nor children are completely protected from this horrible phenomenon in society. In the social consciousness, children have been considered the property of their parents for long time and have often been exposed to various forms of abuse. Although society's consciousness is far different today, violence against children still exists and we are surrounded daily by news of violence against children, abuse and neglect. Modern man, given the knowledge he possesses, should be more responsible for life around him, for life as a whole. It is necessary to especially protect the most vulnerable, and that is certainly children. Special responsibility rests with professionals working in upbringing and education as they should be among the first to promote children’s rights. Therefore, in this paper, the competencies and behaviours of preschool teachers in the case of violence against children are investigated. Their beliefs, attitudes, behaviours, and competencies were examined for the purpose of making ethical judgments. Research has shown that educators are aware that violence is a serious social problem. They are also aware of their role in detecting violence against a child. They are able to recognize different forms of violence. Despite this, the research showed that educators would need additional education in this area.
Ključne riječi
nasilje nad djecom
odgovornost
prava djeteta
odgojitelji
etička prosudba
Ključne riječi (engleski)
violence against children
responsibility
children’s rights
preschool teachers
ethical judgement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:105253
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-27 09:09:32