Naslov Govorni poremećaji kod djece
Naslov (engleski) Childrens Speech Disorders
Autor Maja Lojen
Mentor Đuro Blažeka (mentor)
Član povjerenstva Đuro Blažeka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimir Legac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Draženko Tomić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Logopedija Glasovno-govorni poremećaji
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Razvoj dječjeg govora je veoma složen i suptilan proces, koji se odvija pod utjecajem mnoštva različitih čimbenika. Govor je socijalni fenomen i njegov je razvoj moguć isključivo u uvjetima ljudskog okruženja. Obitelj je najbliže i najprirodnije okruženje djeteta, i zato ima najveću ulogu u procesu dječjeg razvoja, uključujući i razvoj govora. Za mnogu današnju djecu može se reći da su siromašna jezikom. Rano prepoznavanje odstupanja i rane intervencije od iznimne su važnosti jer zakašnjeli i neadekvatan razvoj govora jedan je od glavnih uzročnika kasnijih teškoća u učenju. U trećem poglavlju su detaljnije prikazani najučestaliji govorni poremećaji u općoj populaciji djece, “Poremećaji izgovora“, njihovi uzroci i sprječavanje. Četvrto poglavlje opisuje jezične teškoće te zašto dolazi do poremećaja jezično-govornoga razvoja. U petom poglavlju opisuju se poremećaji ritma i tempa govora, dok se u šestom poglavlju opisuju poremećaji glasa i sprječavanje poremećaja glasa u djece. Iduće poglavlje opisuje afaziju i disfaziju, odnosno teškoće koje nastaju zbog djelovanja moždanog oštećenja na komunikaciju. Kada razvoj pokreta prstiju odgovara dobi, razvoj govora je također normalan. Kada razvoj fine motorike zaostaje, zaostaje i razvoj govora. O tome nam govori osmo poglavlje u kojem se opisuje međuovisnost govora i motorike. Igra je čovjekova prirodna aktivnost. Ona omogućuje da se čovjek razvija tjelesno, intelektualno, emocionalno, duhovno, socijalno. Stoga su u devetom poglavlju opisane jezične igre u službi poticanja pravilnog razvoja govora. Posebno je naglasak stavljen na pjesme u obliku igara za razvoj govora jer je djeci lakše prihvatiti govorno gradivo, ako je ritmično i dostupno vizualiziranju, a pjesma ima upravo te kvalitete. Uz pjesme u obliku igara, posebno značenje imaju i igre prstima koje će također biti detaljnije opisane u devetom poglavlju. Naposlijetku, bit će opisano poticanje razvoja govora te kako se jezično-govorni razvoj treba stalno poticati jer uredno razvijen jezik i govor su preduvjeti za primjeren razvoj djeteta.
Sažetak (engleski) The development of children's speech is a very complex and subtle process, which takes place under the influence of many different factors. Speech is a social phenomenon and its development is possible only in the conditions of the human environment. The family is the closest and the most natural child’s environment and therefore has the greatest role in the process of child development, including speech development. For many of today's children can be said to have poor language. Early recognition of deviations and early interventions are extremely important because delayed and inadequate speech development is one of the main causes of later learning difficulties. The third chapter describes in more detail the most common speech disorders in the general population of children, "Articulation disorders", their causes and prevention. The fourth chapter describes language difficulties and the reasons why language-speech disorders occur. The fifth chapter describes speech rhythm and tempo disorders, while the sixth chapter describes voice disorders and the prevention of voice disorders in children. The next chapter describes aphasia and dysphasia, i.e. the difficulties that arise due to the effect of brain damage on communication. When the development of finger movements corresponds to the age, speech development is also normal. When the development of fine motor skills lags behind, the development of speech also lags behind. The eighth chapter, which describes the interdependence of speech and motor skills, tells us about this. The game is man's natural activity. It allows a person to develop physically, intellectually, emotionally, spiritually, socially. Therefore, the ninth chapter describes language games for stimulating the correct development of speech. Particular emphasis is placed on songs in the form of games for speech development because it is easier for children to accept speech teaching material if it is rhythmic and accessible to visualization, and the song has exactly these qualities. In addition to songs in the form of games, finger games also have a special meaning, which will also be described in more detail in the ninth chapter. Finally, the stimulating of speech development will be described as well as the way in which language and speech development should be constantly stimulated because properly developed language and speech are prerequisites for the appropriate development of the child.
Ključne riječi
razvoj govora
poremećaji govora
pokret
jezične igre
poticanje govora
Ključne riječi (engleski)
speech development
speech disorders
movement
language games
speech stimulation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:557338
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-15 07:38:35