Naslov Marketing malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
Naslov (engleski) Marketing Management of Small and Medium Enterprises in Croatia
Autor Jasminka Hodžić
Mentor Vesna Vrtiprah (mentor)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević Ćurković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Malo i srednje poduzetništvo u Hrvatskoj, ali i u svijetu, dominira spram ukupnog broja gospodarskih subjekata i uvelike pridonosi kreiranju proizvoda i usluga što povećava ukupni nacionalni dohodak zemlje. Obe vrste poduzeća grade svoje poslovanje na domaćem i inozemnom tržištu, naravno, ukoliko se zadovolji segment domaće populacije. Mala i srednja poduzeća imaju svoje prednosti i nedostatke poslovanja, ali prednost dominira jer takva poduzeća imaju brži pristup izlasku s tržišta ukoliko dođe do pojave nedostatka potražnje na tom istom tržištu, točnije imaju manje krajnje troškove. Posebno je važan marketinški dio koji se primjenjuje u malim i srednjim poduzećima, jer je marketing danas vodeća disciplina pri kreiranju proizvoda ili usluge te samoj prodaji. Naravno, kvaliteta je uvijek bila i uvijek će biti na prvom mjestu, ali distribucija, cijena i promocija su tri komponente koje tu kvalitetu oblikuju u konačni rezultat.
Temeljni cilj ovoga rada je utvrditi čimbenike marketinga koji postaju presudni u razvoju malog i srednjeg poduzetništva u ugostiteljskom sektoru. Kreiranjem specifične ponude te odgovaranjem na zahtjeve gosta, ostvaruje se pozitivan poslovan rezultat. S obzirom na dinamičnost tržišta, zanimljivo je istražiti koliko su mala i srednja obiteljska poduzeća sposobna odvojiti vremena i sredstava da bi njihov proizvod ili usluga postali prepoznatljivi na tržištu.
Sažetak (engleski) Small and medium enterprises in Croatia, but also in the world, are dominated by the increasing total number of economic entities and have greatly contributed to the creation of products and offer which increases the total national income of countries. Both types of companies evaluate their business in the domestic and foreign markets, of course, they contain segments of the domestic population. Small and medium enterprises have their advantages and disadvantages of doing business, but the advantage dominates because such companies have quick access to exit the market, which means that there will be a lack of demand in that same market, which reduces costs less. Especially important is the marketing part that is applied in small and medium enterprises, and today marketing is a water discipline in creating products or services and only sales. Of course, quality will always be and always will be in the first place, but also the distribution, price and promotion of the three components that have a quality form and the final result.
The main objective of this study is to determine the factors of marketing that set the crucial development of small and medium-sized enterprises in the catering economy. Creating a specific offer they responded to the requirements of the guest, they achieved a positive result. Given the dynamism of the market, it is interesting to explore how small and medium-sized family businesses are able to delay the time and resources to make their product or service recognizable in the market.
Ključne riječi
marketing
mala i srednja poduzeća
mali obiteljski hotel
Ključne riječi (engleski)
marketing
small and medium enterprises
small family hotel
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:758178
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4149
Repozitorij Repozitorij Sveučilišta u Dubrovniku
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-14 12:31:28