Naslov | Blender 3D stvaralački paket |
Naslov (engleski) | Blender 3D creation suite |
Autor | Igor Čiček |
Mentor | Andrija Bernik (mentor) |
Član povjerenstva | Dragan Matković (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Robert Geček (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Andrija Bernik (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica |
Datum i država obrane | 2018-09-19, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije |
Sažetak | U tehnološki visoko razvijenoj današnjici teško je zamisliti svijet bez multimedije. Konstantno smo okruženi svim vrstama multimedije poput teksta, zvuka, videa i animacija. Iako često nismo svjesni računalna grafika je implementirana u skoro sve grane vizualnih medija i industrije. U filmskoj industriji je posebno izražena uporaba računalne grafike jer omogućava implementaciju elemenata koji ne postoje ili je nemoguće izvesti u stvarnosti poput fiktivnih stvorenja (zmajevi, dinosauri, vanzemaljci), nestvarnih i izmišljenih okoliša kao što su površine drugih planeta, post apokalipsa, svemirski brodovi i slično. Ujedno je filmska industrija najzaslužnija za razvoj računalne grafike u ranim počecima. Osim filmske industrije računalna grafika je proširena u reklamnoj industriji (npr. proizvođači automobila sve rjeđe koriste prave automobile za snimanje reklama, već se uglavnom koriste 3D modeli automobila), medicini, vizualizaciji arhitekture te u dizajnu proizvoda. Računalna grafika je također omogućila stvaranje novih industrija poput industrije video igara koja je postala najbrže rastuća grana zabavne industrije. Procjenjuje se da je u 2017. godini industrija video igara na globalnoj razini zaradila više od 108.9 milijardi američkih dolara te je premašila glazbenu industriju te Hollywoodsku filmsku industriju. Zbog velikog razvoja računalne grafike na tržištu je dostupno sve više programa za izradu računalne grafike. Najveća i najpoznatija kompanija za razvoj programa za računalnu grafiku je Autodesk. Autodesk programi Maya i 3D Studio MAX su prihvaćeni kao industrijski standard, no sve više pažnje dobivaju alternativni programi poput Blendera. U zadnjih nekoliko godina Blender bilježi sve više korisnika te ubrzani razvoj koji omogućava praćenje trendova u industriji. U 2016. godini Blender je zabilježio više od 6.5 milijuna preuzimanja programa sa službene web stranice.[1][2]
Završni rad istražuje razvoj Blendera kroz godine, nadolazeće mogućnosti programa, dostupne alate kao što su alati za modeliranje, skulpturiranje, rigging, animaciju i renderiranje. U odjeljku o tijeku rada (workflow) je na praktičnom primjeru prikazana izrada interijera te što je sve potrebno kako bi se realizirao projekt. Također se uspoređuje kompatibilnost sa drugim programima poput Substance Paintera, Unitya i Unreal Engine 4. Na kraju je Blender uspoređen sa industrijskim standardima poput Maya-e 3D Studio MAX-a i Cinema 4D. |
Sažetak (engleski) | It is hard to imagine modern world without the multimedia. We are constantly surrounded with all types of multimedia like text, sound, video and animation. Although, often we are not aware, computer graphic is implemented in almost all branches of visual media and industry. Computer graphics is highly spread in movie industry because it enables implementation of elements which don’t exist or elements which are impossible to realize in realty like fictional creatures (dragons, dinosaurs, aliens), unreal or fictional environments like surfaces of alien planets, post apocalypse, space ships, etc. At the same time movie industry was most crucial for development of computer graphic in early beginnings. Beside movie industry, computer graphics is spread in advertising industry (for example: car manufacturers less often use real cars for advertisement, but use 3D models of the cars), medicine, architectural visualizations and product design. Computer graphics also enabled creation of new industries like video game industry which became fastest growing branch of entertainment industry. It is estimated that in 2017. video game industry earned more than 108.9 billion US dollars globally and surpassed music industry and Hollywood movie industry. Because of big development of computer graphics there is ever growing number of software available on the market. Biggest company for computer graphics software development is Autodesk. Autodesk software like Maya and 3D Studio MAX are industry standards, but alternative software like Blender are getting more and more attention. Past several years Blender is getting ever increasing number of users and fast development of the program allows is to follow trends in the industry. In 2016. Blender had more than 6.5 million downloads form the official web site.[1][2]
This thesis explores development of the Blender trough the years, upcoming features, available tools like tools for modeling, sculpting, rigging, animation and rendering. In workflow chapter, on practical part of thesis I will show creation of the interior and all the necessary parts for realization of the project. In thesis I will also compare compatibility of the Blender with other programs like Substance Painter, Unity and Unreal Engine 4. At the end of the thesis, Blender is compared with industry standard software like Maya, 3D Studio MAX and Cinema 4D. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:122:866446 |
Studijski program | Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Repozitorij | Digitalni repozitorij Sveučilišta Sjever |
Datum i vrijeme pohrane | 2018-10-19 12:52:22 |