Naslov Suradnja u kanalima distribucije
Naslov (engleski) Collaboration in distribution channels
Autor Valentina Ester
Mentor Danijela Križman Pavlović (mentor)
Član povjerenstva Tamara Floričić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman Pavlović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Kanali distribucije nazivaju se tijekovi proizvoda ili usluga od proizvođača do potrošača. Svaki posrednik koji približava proizvod krajnjem kupcu predstavlja razinu kanala. Kanal nulte razine sastoji se od proizvođača koji izravno prodaje krajnjem potrošaču, kanal prve razine sadrži jednoga prodajnog posrednika, dok kanal druge razine sadrži tri posrednika. Korištenje posrednika donosi veću učinkovitost u isporuci proizvoda na ciljno tržište. Proizvođači se međusobno razlikuju po vještini upravljanja distributerima. Suradnja u kanalu pretpostavka je za djelotvorno poslovanje kanala. Proizvođači kako bi potakli suradnju koriste snagu prisile, nagrade, zakonsku snagu, snagu stručnosti, te snagu reference. Suradnjom unutar kanala distribucije stvara se uspješan i djelotvoran kanal koji ostvarivanjem svojih ciljeva ostvaruje i pojedinačne ciljeve članova kanala. Za uspješnu suradnju u kanalu distribucije bitna je dobra komunikacija, te pravedna raspodjela nagrada. Osjećaj služenja zajedničkom cilju može omogućiti uspostavljanje bolje suradnje među članovima kanala distribucije. Uspješnost i učinkovitost kanala može biti kvalitetna pretpostavka veće konkurentnosti na tržištu. Radi stvaranja što učinkovitijih kanala distribucije, proizvođači i posrednici udružuju se i stvaraju integralni sustav marketinških kanala. Za učinkovito funkcioniranje kanala nužno je izgraditi dugotrajno partnerstvo. Članovi kanala putem suradnje mogu bolje razumjeti, uslužiti i zadovoljiti ciljno tržište. Iako članovi kanala ovise jedni o drugima, često rade sami radi postizanja vlastitih kratkoročnih interesa. Neslaganje oko ciljeva, uloga i nagrada dovode do sukoba u kanalu distribucije.
Sažetak (engleski) The distribution channels are called the course of the product or service from the manufacturer to the consumer. Every mediator who brings the product closer to the consumer represents a level of the channel. The zero level channel consists of the manufacturer and consumer, the first level channel consists of one mediator and the second level channel consists of three mediators. Using a mediator brings a higher efficiency in the delivery of the product to the wanted market. The manufacturers differ by the skills of managing distributers. The cooperation within the channel conditions effective channel business. In order to make cooperation the manufactures use the force of coercion, reward, legal force, professional force and referential force. By cooperation within the channels one gets a successful and efficient channel, which achieves its goals and specific goals of the members of the channel. For a successful cooperation communication and equal distribution are very important. Where there is an equal goal there is better cooperation between the members of the channel. Success and effectiveness of the channel can be a good assumption for bigger market competitiveness. In order to create a more efficient channel, the manufactures and mediators merge and create an integral system of marketing channels. A long time partnership is important for efficient functioning of the channels. By better cooperation the members of the channel can have a better understanding and service for the targeted market. Although the members of the market are codependent, they often work alone for their own short term interests. Disagreements concerning goals, roles and rewards often lead to conflict within the channels.
Ključne riječi
marketinški splet
kanal distribucije
upravljanje
posrednik
suradnja.
Ključne riječi (engleski)
marketing mix
distribution channel
management
mediator
cooperation.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:576454
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Marketinško upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-30 12:54:21