Naslov Usporedba realizacije pojedinih elemenata nastave u redovnim i alternativnim školama i modelima
Naslov (engleski) A Comparison of Particular Elements of Teaching Realisation in Regular and Alternative Schools and Models
Autor Monika Mikec
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Rogić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2020-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Promjene u odgojno-obrazovnom sustavu pa samim time i u nastavnom procesu mijenjaju se ovisno o društvenim, kulturnim, tehnološkim, informacijskim i brojnim drugim promjenama i procesima. Suvremene tendencije nastave očituju se u individualiziranom pristupu učenicima koji su njezini aktivni sudionici. Zahvaljujući pluralizmu u odgojno-obrazovnim sustavima
omogućeno je da osim redovnih obrazovnih programa djeluju i alternativni obrazovni programi koji najčešće rade po postavljenim državnim standardima, ali koriste inovativne metode rada, pritom se vodeći vlastitom vizijom odgoja i obrazovanja. Cilj ovog rada bio je da se temeljem metode studija relevantne stručne i znanstvene literature te obrazovnih i školskih dokumenata, usporede elementi realizacije nastavnog procesa suvremenih redovnih i alternativnih odgojno-obrazovnih programa kroz prikaz alternativnih škola i modela za obrazovanje u 21. st. Temeljne karakteristike koje su prepoznatljive u alternativnim školama i programima proizlaze iz odnosa učenika i nastavnika koji se temelji na suradnji, povjerenju i poštovanju. Učenici imaju veću slobodu i sudjeluju u kreiranju nastavnih ciljeva i sadržaja temeljem osobnih želja i interesa. Učenje se odvija poštujući različite stilove učenja, a najčešće se koriste aktivne nastavne metode od kojih se ističe projektna nastava. Osim intelektualnih postignuća, ciljevi odgoja i obrazovanja obuhvaćaju osobne i socijalne kompetencije kako bi se ostvarila povezanost škole i stvarnog života učenika. U radu je istraženo i opisano kako nastavni proces u redovnim i alternativnim školama ima određene
sličnosti i razlike koje su prvenstveno rezultat fleksibilnosti i otvorenosti nastavnih planova i programa. Alternativne škole i modeli koji su prikazani u radu razlikuju se po specijalizaciji i usmjerenju na određeno odgojno-obrazovno djelovanje dok redovni obrazovni programi ponajprije ovise o standardiziranom kurikulumu te volji, iskustvu i stavovima samih nastavnika.
Sažetak (engleski) Changes in the education system in which the teaching process is included, occur with the chaning society and with the changes in its culture, technology and information technology. Modern teaching aspirations are aimed at individualisation of teaching for each of the pupils that actively participate in the teaching process. Owing to pluralistic education system, nowadays alternative education systems are being practiced. Such alternative systems still follow the state education standards, while using innovative teaching methods guided by their own vision of education science. The aim of this paper is to compare particular elements of teaching realisation of contemporary regular schools and alternative educational models and schools by studying relevant expert literature and documents on education and school, and b
giving an overview of alternative schools and education models of 21st century. Main characteristics of alternative schools and models are a result of pupil-teacher relationship which is based on cooperation, trust and respect. Pupils in alternative schools are given more freedom and actively participate in creation of teaching objectives and learning content based on their own aspirations and interests. Different learning styles are acknowledged and respected during learning process, and methods that are mostly used are active ones, from which the most important one is in the form of project teaching. Except for intelectual achievements, human and social compenetcies are involved in learning objectives in alternative schools, in order to establish a connection between school as an institution and pupils' real lives. This paper researches and descibes teaching processes in regular and alternative schools that are partly similar and partly different which is an outcome of flexibility and openness of teaching curricula. Alternative schools and models represented in this paper are different since they specialise and focus on a particular field of the education system and direct their work towards it, while regular educational programmes mainly depend on standardised national curriculum and on the will, experience and attitudes of the teachers employed.
Ključne riječi
alternativni obrazovni programi
elementi nastave
nastavni proces
obrazovanje za budućnost
redovni obrazovni programi
Ključne riječi (engleski)
alternative education programmes
education for the future
regular education programmes
teaching elements
teaching process
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:688330
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta u Zadru
Datum i vrijeme pohrane 2020-08-21 10:40:18