Naslov Masovni mediji i javno mnijenje
Naslov (engleski) Mass media and public opinion
Autor Ema Krsmanović
Mentor Vesna Kalajžić (mentor)
Član povjerenstva Jurica Grzunov (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Ražnjević Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2018-10-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Prvo poglavlje ovog rada se bavi pojmom i objašnjenjem vrsta masovnih medija. Na početku se prikazuje teorijska osnova medija i masovnih medija. Obrađeni mediji su knjiga, novine, film, televizija, radio i novi mediji. Oni se definiraju, navode se njihove vrste i podjela, te pojmovi koji su usko vezani uz njih. Definiran je i ključan pojam ovog rada, javno mnijenje. Zatim se obrađuje povijest medija, posmatrajući njihov zajednički razvoj i preplitanje. Nakon toga se pojašnjava svaki od navedenih medija zasebno. Prikazana je njihova individualna povijest, a zatim teorijska osnova. Prikazane su sve njihove osnovne karakteristike. Drugo poglavlje se bavi ključnom odrednicom javnog mnijenja, a to su stavovi. Prvo se općenito pojašnjavaju elementi koji određuju stav i bitni su za njegovo razumijevanje. Zatim se svaka odrednica stava pojedinačno pokušava približiti čitaocu. Prvo se objašnjava ponašanje, onda emocije i na kraju spoznaja. Drugi dio ovog poglavlja bavi se pojmovima povezanim sa stavovima, odnosno predrasudama i stereotipima. Prvenstveno se bavi izvorom nastanka ova dva pojma, a oni se zatim pobliže opisuju u nastavku. Posljednje poglavlje rada se osvrće na načine promjene stavova od strane medija. Definirane su osnovne vrste utjecaja kao što su uvjeravanje, oglašavanje, reklame, propaganda i subliminalne poruke. Nakon detaljno obrađenih navedenih pojmova, na red dolazi manipulacija. Ona je kompleksan pojam o kojem bi se moglo puno pisati, no u ovom radu su pojašnjenje neke njene osnove. Navode se tipovi manipulatora koji koriste medije za ostvarivanje svojih ciljeva, prikazane su razne tehnike manipulacije medija i objašnjeno je što su mediji podložni manipulativnim radnjama. Zadnje poglavlje pobliže objašnjava kako može doći do promjene stavova kod pojedinca. Zadnje poglavlje najbolje razrađuje temu rada.
Sažetak (engleski) The first chapter of this paper deals with the notion and explanation of the types of mass media. At the beginning, the theoretical basis of media and mass media is presented. The processed media are books, newspapers, movies, television, radio and new media. They are defined, their type and division are cited, and the concepts that are closely related to them. The key term of this paper, public opinion, is also defined. Then, the history of the media is processed, observing their common development and intertwining. After that, each of the above mentioned media is clarified separately. Their individual history is presented, and then the theoretical basis. All their basic characteristics are shown. The second chapter deals with the key determinant of public opinion, and these are attitudes. First of all, the elements that determine the attitude are explained and they are essential for its understanding. Then each set of definitions tries to approach the reader individually. First the behavior is explained, then the emotions and finally the cognition. The second part of this chapter deals with terms related to prejudices and stereotypes. It is primarily concerned with the origin of these two concepts, and they are then described more closely below. The last chapter discusses ways of changing attitudes by the media. The kinds of influences such as persuasion, advertising, advertising, propaganda and subliminal messages are defined. After elaborating the above terms in detail, manipulation is next in line. It is a complex term that could be written about alot, but in this paper only some of its basics are explained. There are types of manipulators that use the media to accomplish their goals, various media manipulation techniques are described and why the media are a subject to manipulative actions. The bottom subchapter more clearly explains how individual attitudes can change. The last chapter deals best with the topic of this work.
Ključne riječi
masovni mediji
mediji
javno mnijenje
stav
javnost
manipulacija
Ključne riječi (engleski)
mass media
media
public opinion
attitude
public
manipulation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:964708
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta u Zadru
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-11 10:05:57