Naslov Stavovi učitelja razredne nastave o izricanju pedagoških mjera
Naslov (engleski) Attitudes of Primary Teachers toward the Imposition of Pedagogical Measures
Autor Magdalena Zović
Mentor Anela Nikčević-Milković (mentor)
Član povjerenstva Jadranka Brkić-Vejmelka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anela Nikčević-Milković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Denis Jurković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za nastavničke studije u Gospiću) Zadar
Datum i država obrane 2023-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Obrazovni sustav predstavlja temelj društva te ima ključnu ulogu u oblikovanju budućih generacija. Učitelji su ključni akteri u ostvarivanju ovog cilja, jer ne samo da prenose znanje učenicima, već i oblikuju njihovo ponašanje i moralne vrijednosti. Jedan od važnih aspekata učiteljske uloge je upravljanje ponašanjem učenika unutar školskog okruženja. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o izricanju pedagoških mjera te namjeni izricanja pedagoških mjera za neprihvatljiva ponašanja učenika. U istraživanju su sudjelovala 63 učitelja razredne nastave iz devet osnovnih škola s područja Republike Hrvatske, a istraživanje je provedeno u lipnju i srpnju školske godine 2022./2023. Mjerni instrument koji je kreiran za potrebe ovog istraživanja sastoji se od četiri različita oblika. Sudionici istraživanja popunjavali su i anketni upitnik socio-demografskih pitanja koja su se odnosila na spol, dob, radni staž u školstvu te broj izrečenih ili ukinutih pedagoških mjera kao članova Razrednog/Učiteljskog vijeća. Primijenjena je i Skala stavova o izricanju pedagoških mjera. Rezultati istraživanja pokazuju da nema razlike između muškog i ženskog spola kada je riječ o izricanju pedagoških mjera za određeno neprihvatljivo ponašanje. Također, nema razlike ni prema školskom uspjehu počinitelja neprihvatljivog ponašanja. Učitelji donose odluke o izricanju pedagoških mjera uzimajući u obzir sve okolnosti događaja i posljedice koje takvo ponašanje ima. Prema rezultatima parametara čestica semantičkog diferencijala, najviše prosječne ocjene imaju čestice "impulzivno-promišljeno" i „beskorisno-korisno“, dok najniže prosječne ocjene ima čestica "dobro-loše". Također, utvrđena je statistički značajna razlika u stavovima između učitelja predmetne i razredne nastave, pri čemu su učitelji predmetne nastave iskazali pozitivnije stavove prema izricanju pedagoških mjera, što je u skladu s očekivanjima. Rezultati ovog istraživanja pružaju smjernice za buduća istraživanja u ovom području te mogu poslužiti kao osnova za savjetovanje učitelja.
Sažetak (engleski) The educational system represents the foundation of society and plays a significant role in
shaping future generations. Teachers are key players in achieving this goal, not only do they
transmit knowledge to students, but they also shap e their behavior and moral values. One of the
most important aspects of the teacher's role is managing student behavior within the school
environment. The goal of the research was to examine the attitudes of primary teachers
regarding the imposition of ped agogical measures and the purpose of imposing such
pedagogical measures for unacceptable student behavior. 63 primary teachers from nine
elementary schools in the Republic of Croatia participated in the research conducted in June
and July of the 2022/2023 school year. The measuring instrument created for the purposes of
this research consists of four different forms. The research participants also had to fill out a
questionnaire of socio demographical questions related to gender, age, length of service in t he
school system, and the number of imposed or canceled pedagogical measures as members of
the Class/Teachers´ Council. The Attitude Scale toward the Imposition of Pedagogical
Measures was applied as well. The research results show no difference between ma le and
female gender when it comes to imposing pedagogical measures for certain unacceptable
behavior. Moreover, there is no link between the school success of perpetrators of unacceptable
behavior and the frequency of such measures being imposed . Teachers make decisions about
the imposition of pedagogical measures considering all the circumstances of the event and the
consequences of such behavior. According to the results of the parameters of the semantic
differential particles, the particles "impulsive t houghtful" and "useless useful" have the highest
average ratings, while the particle "good bad" has the lowest average ratings. In addition, a
statistically significant difference was found in the attitudes of primary and secondary school
teachers, with se condary teachers expressing more positive attitudes towards the imposition of
pedagogical measures, which is in line with expectations. The results of this research provide
guidelines for future research in this area and can serve as a basis for counseling teachers.
Ključne riječi
stavovi
učitelj
pedagoške mjere
neprihvatljiva ponašanja
Ključne riječi (engleski)
attitudes
teacher
pedagogical measures
unacceptable behaviors
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:638076
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani prijediplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra primarnog obrazovanja (univ. mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Digitalni repozitorij Sveučilišta u Zadru
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-20 12:32:27