Naslov Analiza mogućnosti povećanja konkurentnosti odabranog poduzeća proširenjem ponude
Naslov (engleski) Analysis of how a small family company can expand and increase its competitive strength
Autor Tihomir Smontara
Mentor Darko Delač (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2018-03-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Sva poduzeća u današnjem poslovnom svijetu imaju tendenciju za rastom i povećanjem svojih ciljeva. U ovom se radu upravo obrađuje pitanje kako proširiti jedno malo obiteljsko poduzeće i povećati njegovu konkurentnost. Isto tako, zadatak je rada objasniti što su to neutrživi proizvodi, koje su njihove karakteristike i kako utječu na odabrano poduzeće. Osim neutrživih proizvoda, u radu je važno prikazati odabrano poduzeće Šljunčara-transporti Smontara, analizirati njegovo poslovanje te financijski ispitati je li poduzeće spremno za daljnje širenje. Glavni dio rada odnosi se na sam projekt u koji se investira kako bi se proširilo poduzeće i povećala konkurentnost. Dakle, projekt betonare investicija je koju je potrebno analizirati i utvrditi njezinu isplativost. Proizvodnja betona, koji je građevinski materijal, a usto i neutrživi proizvod, proces je koji se sastoji od nekoliko koraka također objašnjenih u radu. Prema projektu, postrojenje za proizvodnju betona nalazi se u Ludbregu, a područje distribucije sjeverozapadni je dio Hrvatske od Varaždina do Koprivnice. Postavlja se betonara kapaciteta proizvodnje od 50-60 m³, a prema planu prodaje, proizvodnja u prvoj godini iznosila bi 4 500 m³ uz očekivani rast od 10 % u narednim godinama, dok se najveći dio ulaganja odnosi upravo na samo postrojenje za proizvodnju betona. Za ulazak na neko tržište važno je napraviti dobru pripremu i analizu, pa je benchmarking, odnosno analiza lokalnog i regionalnog tržišta, važan dio ovog rada. Financijskom analizom projekta betonare kroz različite financijske pokazatelje uočeno je kako je investicija isplativa te se vraća u petoj godini poslovanja. Prema tome, odabrano poduzeće ovim projektom povećava svoju konkurentnost i ulaskom u ovu investiciju može poboljšati svoju poziciju na tržištu.
Sažetak (engleski) All companies in today's world of business tend to grow and widen their goals. This thesis paper addresses the issue of how a small family company can expand and increase its competitive strength. It also explains what are nontradable products, their characteristics and effect on the chosen company, Šljunčara-transporti Smontara. Apart from nontradables, it is important to present the company, analyse its business activities, as well as assess the financial capacity for further expansion. The main part concentrates on the concrete plant project in which the company is investing in order to expand and increase its competitiveness. Therefore, it is necessary to analyse and define the cost effectiveness of this investment. The production of concrete, a construction material and nontradable product, is a process consisting of few steps which are also explained herein. According to the project, the coete plant is based in Ludbreg, while the distribution area coves the north-west of Croatia, from Varaždin to Koprivnica. The allocated capacity of the concrete plant is between 50 - 60 m³, and according to the sales plan, production in the first year would be 4 500 m³ with an expected growth of 10% in the following years. The most substantial part of the investment refers to the very production of concrete. When a company is entering a new market, preparation and analysis are of utmost importance, so benchmarking, or the analysis of both local and regional markets, is a significant part of this paper. The financial analysis of the concrete plant project, with different financial indicators, has shown that the investment is cost effective and will be returned in the fifth year of business operation. Consequently, this project will increase the competitive strength and enhance the market position of the company and thus the investment is justified and highly recommended.
Ključne riječi
neutrživi proizvodi
proširenje ponude
tržište
betonara
financije
Ključne riječi (engleski)
nontradable products
expansion
market
concrete plant
finance
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:067736
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Sveučilišta VERN'
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-22 13:39:45