Naslov Usporedba interkulturalnih kompetencija studenata grada Zagreba i Melbournea
Naslov (engleski) Assessment of the levels of intercultural competence of the students of the City of Zagreb and the City of Melbourne
Autor Mirjeta Qenaj
Mentor Silvana Fratrić Kunac (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2020-03-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak U današnjem globaliziranom svijetu, suvremeni čovjek koji želi izgraditi karijeru na globalnoj razini i ostati u korak sa svijetom treba poznavati različite norme ponašanja i komuniciranja. Interkulturalna komunikacija postala je iznimno bitan faktor u životu ljudi. Oni se moraju brzo adaptirati promjenama i naučiti kako biti obzirni i prihvaćati kulture koje su različite od njihove. Važnu ulogu u izgradnji otvorenog stava i stava koji prihvaća i poštuje različitosti igraju sredina u kojoj čovjek odrasta, društvo, škola, a posebno mediji čije informacije svakodnevno konzumira s ciljem informiranja. Mediji bi trebali imati jednu od glavnih uloga u razvoju interkulturalizma u društvu. Oni bi trebali kreirati informativan, objektivan i istinit sadržaj za javnosti jer su mediji oni koji kreiraju javno mnijenje.
Cilj ovog rada je istražiti interkulturalne kompetencije studenata grada Zagreba i grada Melbournea, odnosno usporediti razinu otvorenosti, poznavanja i prihvaćanja drugih kultura. Istraživanje se provelo pomoću anonimnog upitnika koji se poslao studentima Zagreba i Melbournea. Ispitanici su na prvi dio upitnika morali ispuniti sociodemografske podatke dok se drugi dio odnosio na dimenzije interkulturalne kompetencije, gdje su ispitanici, odgovarajući na pitanja, sami mogli izračunati kojoj dimenziji pripadaju (otvorenost, prihvaćanje ili znanje). Anketni upitnik ispunilo je ukupno 140 studenata, od kojih je 70 bilo iz Zagreba, a 70 iz Melbournea. Rezultati su pokazali kako ispitanici ovih dvaju gradova imaju srednju i umjereno visoku razinu interkulturalne kompetencije. Uočene su i spolne razlike gdje su žene pokazale višu razinu otvorenosti, a muškarci su pokazali višu razinu prihvaćanja drugih kultura.
Sažetak (engleski) In today's globalized world, a modern person who wants to build an international career and stay on the right step with the modern world, needs to have a large range of knowledge about different norms of behavior and communication. Intercultural communication is a very important factor in life of a modern individual. People must adapt to changes and learn how to respect and accept cultures different from their own.
The media, whose information people consume on daily basis in order to stay informed and keep in touch with the world, play a very important role in their lives creating an open mind and accepting attitude toward different cultures. Therefore, the media should have one of the major roles in improving the development of interculturalism. They should create an informative, truthful and non-biased content for the public, because they are most important creators of opinions and attitudes.
The purpose of this paper was to research the levels of intercultural competence of students of Zagreb and students of Melbourne. The purpose of this paper was also to determine the degree of openness, knowledge and acceptance of other cultures. The method of implementation of the researching part was in a form of an anonymous questionnaire which was sent to the students of bot cities. The first part of the questionnaire was about biographic data, while the second part was about dimensions of intercultural competence. Furthermore, answering the questions an examinee could calculate themselves the dimensions in which they belong to (openness, acceptance, knowledge). The questionnaire was answered by 140 students in total, from which 70 were from Zagreb and 70 were from Melbourne. The results of the research have shown that respondents of both cities have a mostly moderate to moderately high level of intercultural competence. There were also certain gender differences where women showed a higher level of openness, while men achieved a higher level of acceptance of other cultures.
Ključne riječi
kultura
interkulturalna kompetencija
interkulturalne dimenzije
interkulturalna komunikacija
Ključne riječi (engleski)
culture
intercultural competence
intercultural dimensions
intercultural communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:161878
Studijski program Naziv: Odnosi s javnošću i studij medija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Sveučilišta VERN'
Datum i vrijeme pohrane 2020-07-08 13:58:11