Naslov ULOGA TOUROPERATORA U MARKETINŠKOJ STRATEGIJI TURISTIČKE DESTINACIJE
Naslov (engleski) The role of touroperators in marketing strategy of a tourist destination
Autor Ana Šišinjak
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Luburić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-01-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Turizam, kao skup odnosa i pojava koje proizlaze iz putovanja i boravka posjetitelja nekog mjesta, danas je najveća svjetska industrija. Uz mnoštvo tehničkih i tehnoloških promjena u svijetu mijenjalo se i čovječanstvo, što dovodi do razvoja turizma od turističkog posredovanja do omasovljenja organiziranih turističkih putovanja. Svjetska globalizacija doprinijela je brzom razvoju turističkih putovanja i okretanju putničkih agencija potrebama i željama turističkih putnika. Time je došlo do proširivanja sadržaja poslovanja putničkih agencija koje se počinju nazivati turističke agencije. U Europi su turoperatori (poput Njemačke) utjecali na turistički razvoj mediteranskih i drugih destinacija, kao što su Španjolska, Grčka, Turska, Portugal, pa i Republika Hrvatska. Republika Hrvatska kao priznata turistička zemlja cijeni ulogu turoperatora čime postiže konkurentsku ulogu na turističkom tržištu. Najznačajniji konkurenti Republike Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu su Grčka, Španjolska, Italija, Francuska i obalni dio Turske. Činjenica da se na turističkom tržištu prodaje nevidljiv turistički proizvod, dovela je do sve češćeg razmatranja pitanja konceptualizacije potreba turista budućnosti. Tema ovog rada vezana je uz osobno iskustvo odmora turista i pristup kojim turistička destinacija jakosti i prepoznatljivosti svog brenda na odabranim kanalima, može utjecati na optimizaciju istog, kao i utjecaj touroperatera na putu ostvarenja opisanog cilja. Pokazalo se da je jakost marke turističke destinacije pozitivno korelirana dobrim poznavanjem individualnih potreba potrošača turista. Osobno iskustvo odmora je važno u određivanju i stvaranju kvalitetne ponude za turiste u turističkim destinacijama i njihovom plasmanu putem touroperatera. Ponašanje potrošača u turizmu najlakše bi bilo anticipirati kroz maksimu „samo mijena stalna jest“, odnosno polazište za ispravnu strategiju djelovanja u odnosu na potrošače u turizmu jest negativno određeno u smislu ne stavljanja istih u jedan fiksan segment, koji se često puta pokaže stereotipan i neispravan, uslijed čega turisti ne dobiju priliku upoznati turističku destinaciju, a samim time niti zadovoljiti svoje subjektivne impulse za odmorom. Individualizacija turističkih proizvoda pokazala se kao jedini ispravan kriterij za produkciju zadovoljstva odmorom kod turista, te ona podrazumijeva sinergijsku povezanost istraživanja i razvoja, kao i mehanizama povratne sprege u smislu korekcija onoga što turistička destinacija pruža svojim posjetiteljima, na temelju mjerenja reakcija turista potrošača, kao i poslovnih pokazatelja. Zadovoljiti potrebe potrošača kreiranjem jedinstvenih turističkih proizvoda i plasirati ih putem touroperatera osnovna je pretpostavka zadovoljenja kvalitetnom brendiranju turističke destinacije.
Sažetak (engleski) Tourism, as a set of relationships and occurrences that arise from the travel and stay of visitors to a place, is today the world's largest industry. Along with a number of technical and technological changes in the world, mankind has also changed, leading to the development of tourism from tourist mediation to the rendering of organized tourist trips. World globalization has contributed to the rapid development of tourist travel and the turning of travel agencies to the needs and wishes of tourist travelers. This has led to the expansion of the content of travel agencies' travel agencies, which are beginning to be called travel agencies. In Europe, tour operators have influenced the tourist development of Mediterranean and other destinations, such as Spain, Greece, Turkey, Portugal and the Republic of Croatia. The Republic of Croatia as a recognized tourist country appreciates the role of a tour operator, thus achieving a competitive role on the tourist market. The fact that the tourist market sells an invisible tourist product has led to an ever growing consideration of the conceptualisation of tourist needs of the future. The theme of this paper is related to the personal experience of tourist vacations and the approach by which a tourist destination of strength and recognizability of its inside on selected channels can affect the optimization of the same as well as the influence of the touroperators on the path to achieving the described goal. It has been shown that the strength of the tourist destination brend is positively correlated with good knowledge of individual tourist consumer needs. Personal holiday experience is important in determining and creating quality tourist offers in tourist destinations and their placement through touroperators. The behavior of consumers in tourism would most easily be anticipated through the "only constant change" maxim, is the starting point for a correct strategy of action in relation to consumers in tourism is negatively determined in terms of not placing them in a fixed segment that is often stereotyped and defective , which is why tourists do not get the chance to get acquainted with the tourist destination and thus do not satisfy their subjective impulses for a vacation. The individualization of tourism products has proved to be the only valid criterion for the production of holiday satisfaction with tourists, and it implies the synergy of research and development as well as feedback mechanisms in terms of correcting what tourism destination offers to its visitors, based on the measurement of consumer tourist reactions as well business indicators. To meet the needs of consumers by creating unique tourist products and to put them through a touroperator is the basic prerequisite for satisfying the quality of brending the tourist destination.
Ključne riječi
odmor za putnike
potrošačko ponašanja u turizmu
zadovoljstvo kupaca turističkom uslugom
brendiranje turističke destinacije
osobno iskustvo u destinaciji
touroperateri
Ključne riječi (engleski)
vacation for travelers
consumer behavior in tourism
satisfaction of tourist service buyers
branding of tourist destinations
personal experience in the destination
touroperators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:379489
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij PVZG
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-30 16:18:49