Naslov DRUŠTVENI MEDIJI KAO SREDSTVO POLITIČKOG KOMUNICIRANJA
Naslov (engleski) Social media as means for political communication
Autor Božidar Šimaga
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Komunikacija je temeljna ljudska potreba. Riječ komunikacija (lat. communicatio), značenja priopćiti, je važna jer nas određuje kao društvena bića te nas usmjerava na djelovanje ljudi. Sam taj proces je djelovanje najmanje dvaju partner. Glavni elementi istoimenog procesa su pošiljatelj, poruka i primatelj poruke. Unutar procesa komunikacije postoje četiri razine: intrapersonalna, interpersonalna, skupna i masovna komunikacija. Politička komunikacija je proces razmjene političkih sadržaja i tema između različitih političkih aktera putem komunikacijskih kanala (tiskarstvo, novinstvo i političke kampanje). Akteri političke komunikacije su političke organizacije, mediji i građani. Političko oglašavanje je raznovrsno: promotivni materijali, plakati, novine, kartice, izborni spotovi i radio. U političkoj komunikaciji politički imidž je nužan, a političari i kandidati su zrcala izborne poruke, dok su birači inteligentni i mogu shvatiti umjetni imidž kandidata. Najznačajnije karakteristike dobrog imidža su: glas, odijevanje i govor tijela pred TV kamerom. Spin doktor je stručnjak za medije koji utječe na sadržaje medijskih izvješća indirektno preko vlade i ministara koji ih angažiraju. Politička retorika je vrsta govora gdje govornik potiče ili odvraća od radnji koje treba ili ne treba poduzeti u budućnosti. Navedeno je vidljivo u političkoj komunikaciji na primjeru američkog predsjednika Baracka Obame koji je upotrijebio karakteristike govora koje su odmjerene, obazrive i skromne. Masovno komuniciranje je organizirano komuniciranje koje se odvija uz pomoć suvremenih tehničkih uređaja. Masovni mediji su podskup masovne komunikacije koje podrazumijevaju četiri najutjecajnija medija: film, tisak, radio i televizija. Postoji pet osnovnih komunikacijskih kanala u političkoj komunikaciji: elektronički mediji, tiskani mediji, izložbeni mediji, interpersonalni komunikacijski kanali i novi mediji odnosno internet (web stranice i Facebook).
Sažetak (engleski) Communication is a fundamental human need. The word communication (lat. communicatio) is important because it determines us as social beings and directs us towards the action of other people. The communication process itself is the action of at least two communication partners. The main elements of the same process are the sender, the message and the recipient of the message. There are four levels of communication within the communication process: intrapersonal, interpersonal, collective and mass communication. Political communication is a process of exchange of political content and topics between different political actors through communication channels (printing, journalism and political campaigns). Political communication actors are political organizations, media and citizens. Political advertising is diverse: promotional materials, posters, newspapers, cards, election video and radio. In political communication political image is necessary and politicians and candidates are mirroring electoral message, while voters are intelligent and can understand the artificial image of the candidate. The most important characteristics of a good image are: voice, dress and body language in front of TV camera. Spin doctor is a media expert who influences the content of media reports indirectly through government and ministers that hire them. Political rhetoric is a kind of speech where the speakers encourage or discourages actions that need or do not need to be taken in the future. This is evident in political communication, on the example of US President Barack Obama, who used the characteristics of speech that were meticulous, obstinate and modest. Mass communication is organized communication that takes place with the help of modern tehnical devices. Mass media are subset of mass communication that includes four most influential media: film, print, radio and television. There are five basic communication channels in political communication: electronic media, printed media, exhibiton media, interpersonal communication channels and new media or the Internet (web pages and Facebook).
Ključne riječi
politika
komunikacija
masovna komunikacija
spin doktor
politička retorika
Ključne riječi (engleski)
politics
communication
sender
mass communication
spin doctor
political rhetoric
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:011218
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij PVZG
Datum i vrijeme pohrane 2019-08-28 10:36:37