Sažetak | Svrha i cilj ovog rada je uvidjeti kako emocije djeluju u poslovnom svijetu,
odnosno na uspješnosti poslovne komunikacije. Komunikacija, kao jedna od najvažnijih
životnih vještina, razmjenom informacija, misli i osjećaja dovodi do ostvarivanja ciljeva osoba
koje komuniciraju. Što se tiče komunikacije u poslovnom svijetu, da bi ona bila uspješna
potrebno je razumjeti sebe i način na koji sami dočaravamo svijet, koje su naše sposobnosti,
ali i kakva je okolina. Razumijevanjem sebe, odnosno vlastitih emocija naziva se emocionalna
inteligencija. Ona je sposobnosti prepoznavanja, razumijevanja i reguliranja vlastitih emocija.
Reklo bi se da su emocije ljepilo, koje se prenosi s osobe na osobu i s mjesta do mjesta. One su
neizbježne kao u privatnom tako i u poslovnom svijetu. Pozitivne emocije, u najvećim
slučajevima, vjerojatno neće napraviti nikakvu veliku štetu niti pomutnju na poslu, naprotiv
poboljšat će radnu atmosferu te učinkovitost obavljanja zadataka. No negativnim emocijama
može doći do loših međuljudskih odnosa, te lošeg i nekvalitetnog obavljanja posla. Svaki čovjek
pored negativnih osoba ne osjeća se ugodno niti sretno na svome poslu, pa je tako najvažnije
kontrolirati svoje emocije te njima dobro upravljati. Pozitivnim emocijama do uspješne
poslovne komunikacije, do boljih međuljudskih odnosa, provedenih sastanaka, sklopljenih
suradnji, i bolje radne atmosfere. Uz teorijski dio, provedena je anketa na 42 ispitanika, kako
bi se utvrdilo jesu li ispitanici svjesni svojih emocija, razumiju li ih te kako djeluju na njihov
posao. |