Naslov Kamišibaj u predškolskom odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Kamishibai in preschool education
Autor Monika Marsenić
Mentor Maša Rimac Jurinović (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Gruić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Ovaj rad temelji se na analizi stručne literature koja se tematski bavi važnošću pričanja priča općenito, a posebice djeci predškolske dobi pomoću tradicionalne japanske metode pripovijedanja nazvane - kamišibaj. Odrasli djeci pripovijedaju priče iz više razloga. Jedan od razloga jest užitak. Slušajući priču dijete uživa i odlazi u neki drugi svijet, razvija maštu i kreativnost. Osim užitka, priče djeci pružaju nove spoznaje. Priče postoje kako bi prenijele važne poruke i misli. Živa riječ ima veliki utjecaj na odrasle, pa tako i na djecu, zato je poman odabir ključan. U kombinaciji sa slikom, živa riječ postaje još snažnija. Upravo je zbog toga tradicionalna japanska metoda pripovijedanja priča, nazvana kamišibaj, pogodna za prenošenja priče s ciljem poticanja užitka u priči, razumijevanja priče i poučavanja djece. Nadalje, pozitivan utjecaj na djecu predškolske dobi, osim slušanja priča i gledanja izvedbi, ima i stvaranje vlastitih (Velički, 2013). Tomu potpomažu radionice koje je odgojitelj u mogućnosti osmisliti sam ili zajednički s djecom. Cilj ovoga rada, kamišibaja kojeg sam osmislila i prateće metodičke razrade jest doprinijeti prepoznavanju ove metode među kolegama odgojiteljima kako bi navedenu koristili ili pokušali koristiti u svome daljnjem radu u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Osim užitka, svrha ponuđenoga kamišibaja i radionice jest poticanje mašte i kreativnosti te otkrivanje djetetovih talenata, prepoznavanje i doživljavanje emocija, smanjivanje jezičnih barijera i smetnji, suzbijanje straha od javnog govorenja i slično. Kamišibaj i dramskopedagoške radionice potiču djecu na stvaranje vlastitih priča, prenošenje priča na papir te prikaz istih pomoću dramske igre.
Sažetak (engleski) This thesis is based on an analysis of professional literature that thematically deals with the importance of storytelling in general, especially to preschool children, using a traditional Japanese method of storytelling called - kamishibai. Adults use storytelling techniques with children for several reasons. One of the reasons is pleasure. By listening to stories, children feel a sense of enjoyment and enter into another world, developing creativity and imagination. Additionally to pleasure, the stories provide new insights, and convey important messages and thoughts. Spoken word has a sagnificant effect on adults and children, therefore selecting the stories carefully is critical. When combined with an image, the spoken word becomes even stronger. This is why the traditional Japanese method of storytelling, called kamishibai, is suitable for storytelling with the aim of encouraging enjoyment in the story, understanding the story, and teaching children. Furthermore, in addition to listening to stories and watching performances, the creation of one's own has a positive impact on preschool children (Velički, 2013). This is supported by workshops that the educator is able to design alone or together with the children. The aim of this thesis, kamishibai, which I designed and the accompanying methodological elaborations, is to contribute to the recognition of this method among fellow educators in order to use or try to use it in their further work in the educational institution. In addition to pleasure, the purpose of the offered kamishibai and workshop is to stimulate imagination and creativity and discover the child's talents, recognize and experience emotions, reduce language barriers and disturbances, suppress the fear of public speaking and so one. Kamishibai and drama pedagogical workshops encourage children to create their own stories, transfer stories to paper and present them using a sramatic activities.
Ključne riječi
dijete
kamišibaj
odgojno-obrazovna ustanova
priča
radionica
Ključne riječi (engleski)
children
educational institution
kamishibai
story
workshop
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:323969
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-27 12:16:34