Naslov "Što smo zapravo naučili iz povijesti pedagogije?: Ideje značajnih pedagoga u školama današnjice"
Naslov (engleski) "What have we learned from the history of pedagogy?: Ideas of important pedagogues in today's schools"
Autor Petra Budimir
Mentor Monika Pažur (mentor)
Član povjerenstva Katarina Aladrović Slovaček (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Pažur (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Povijest pedagogije, bez obzira na svoju relativno kratku povijest, sa sobom donosi mnoštvo poruka, znanja i ideja pedagoga koji su obilježili, svatko na svoj način, smjer napretka pedagogije kao znanosti. Upravo su te komponente tema ovog rada. Na početku se nalazi povijesni pregled pedagogije, od odgoja prvih zajednica pa sve do modernog razdoblja u kojem se trenutno nalazimo, nakon čega slijede opisi pedagoških djelovanja nekih od najznačajnijih osoba koji su stvorili temelje za daljnji razvoj znanosti: Sokrat, Jan Amos Komensky, Johann Heinrich Pestalozzi, John Dewey i Maria Montessori . Glavne poruke tih pedagoga sažete su i opisane u poglavlju nakon, a povezane su s dijalogom, učenjem od jednostavnijeg ka složenijem, skladom kognitivnog, afektivnog i psihomotornog razvoja, iskustvenim učenjem te pozitivnom okolinom i ozračjem učenja. Posljednji dio rada rezerviran je za opis empirijskog istraživanja kojemu je cilj utvrditi jesu li i u kojoj mjeri te ključne ideje navedenih pedagoga prisutne u modernim školama današnjice Republike Hrvatske. U istraživanju je sudjelovalo 80 učitelja osnovnih škola razredne i predmetne nastave i to putem anonimnog Google Forms upitnika koji se sastojao od pitanja o važnosti i učestalosti primjene ključnih ideja te navođenja nastavnih situacija iz prakse u kojima su one vidljive. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji vrlo važnom smatraju svaku navedenu komponentu, s tim da je najvažniji dijalog, a najmanje potrebno iskustveno učenje. Što se tiče učestalosti, učitelji najviše pridaju pažnju pružanju pozitivne okoline i ozračja učenja, dok najmanje ponovo iskustvenom učenju. Istraživanjem je potvrđeno da postoji mala povezanost u mišljenju o važnosti korištenja iskustvenog učenja među učiteljima koji u većim školama (više od 700 učenika) i onih koji rade u manjim (manje od 400 učenika). Isto tako, zaključena je i razlika u učestalosti primjenjivanja iskustvenog učenja između učitelja s više od 20 godina radnog iskustva i onih sa manje od 10.
Sažetak (engleski) The history of pedagogy, regardless of its relatively short history, brings with it a multitude of messages, knowledge and ideas of pedagogues who marked, each in their own way, the direction of progress of pedagogy as a science. These components are the subject of this work. At the beginning of this thesis there is a historical overview of pedagogy, from the first communities up to the modern period in which we are currently living, followed by descriptions of the pedagogical influence of some of the most important people who created the foundations of the further development of science: Socrates, Jan Amos Komensky, Johann Heinrich Pestalozzi, John Dewey and Maria Montessori. The main messages of those pedagogues are summerized and described in the following chapter, and are related to dialogue, learning from simpler to more complex, accordance of cognitive, affective and psychomotor development of students, experiential learning and a positive learning environment and atmosphere. The last part of the thesis is reserved for the description of empirical research, the goal of which is to determine whether and to what extent these key ideas of the mentioned pedagogues are present in contemporary schools in the Republic of Croatia. 80 primary school teachers took part in the research through an anonymous Google Forms questionnaire, which consisted of questions about the importance and frequency of applying ideas and specifying key teaching situations from practice in which they are visible. The results of the research show that teachers consider each of the listed components to be very important, with dialogue being the most important and experiential learning the least necessary. In terms of frequency, teachers pay the most attention to providing a positive learning environment and atmosphere, while again the least to experiential learning. The research confirmed that there is little connection in the opinion about the importance of using experiential learning among teachers who work in larger schools (more than 700 students) and those who work in smaller ones (less than 400 students). Likewise, a difference in the frequency of application of experiential learning was concluded between teachers with more than 20 years of work experience and those with less than 10.
Ključne riječi
povijest pedagogije
pedagozi
dijalog
učenje od jednostavnijeg ka složenijem
sklad kognitivnog
afektivnog i psihomotornog razvoja
pozitivna okolina i ozračje
Ključne riječi (engleski)
history of pedagogy
pedagogues
dialogue
learning from simpler to more complex
harmony of cognitive
affective and psychomotor development
positive class environment and atmosphere
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:651049
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-23 08:18:03