Naslov Poticanje razvoja govora jasličke dobi kroz slikovnicu
Naslov (engleski) Encouraging the development of nursery school speech through a picture book
Autor Lucija Grizelj
Mentor Antonija Balić (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema ovog rada je poticanje govornog razvoja djece jasličke dobi kroz slikovnicu. Slikovnica je prva djetetova knjiga te ima važnu ulogu u njegovom životu. Čitaju i slikovnicu utječemo na djetetov kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj. Stoga je potrebno obratiti panju na njezino oblikovanje. U prvom dijelu rada govori se o razvojnim karakteristikama djece jasličke dobi. U drugom dijelu rada obra uje se teorijski aspekti slikovnice. Odnosno opisana je povijest slikovnice kako u svijetu tako i u Hrvatskoj te su spomenuti značajniji autori. U četvrtom dijelu govori se o vrsti, ulozi i funkciji slikovnice te koja je razlika između slikovnice i ilustrirane knjige. U petom poglavlju obrađena je ilustracije slikovnica koje su bile dio projekta. U šestom poglavlju je obrađena uloga slikovnice u odgojno-obrazovnom sustavu kroz teme kako izabrati kvalitetnu slikovnicu, koja je uloga roditelja i odgojitelja u čitanju slikovnice te kakvo je to dijaloško čitanje slikovnice. U sljedećem poglavlju, sedmom, opisano je kakvo je to poticajno jezi no-komunikacijsko okruženje. U osmom poglavlju rada opisana je interaktivna didaktička slikovnica. U posljednjem dijelu rada opisan je projekt pod nazivom "Slikovnice na putu". U suradnji s roditeljima svako dijete je imalo kod sebe tjedan dana slikovnice koje su zajedno čitali i listali. Na kraju roditelj je napisao osvrt kako su ti dani zajedničkog čitanja izgledali. Slikovnice su prilagođene dobi djece pošto se radi o mješovitoj jasličkoj skupini. Naposljetku, kolegica i ja provele smo neke aktivnosti unutar skupine.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is stimulating speech development in nursery age children with the aid of picture books. A picture book is a child's first book and plays an important role in their life. By reading a picture book, we influence the child's cognitive, social, and emotional development. Consequently, it is necessary to pay attention to its design. The first part of the paper discusses the developmental characteristics of children of nursery age. The second part of the paper elaborateson the theoretical aspects of picture books; that is, it describes the history of picture books both in the world and in Croatia, and it states the most important authors. The fourth part discusses the type, role, and function of a picture book and the difference between a picture book and an illustrated book. The fifth chapter deals with the illustrations of the picture books that were part of the project. The sixth chapter examines the role of picture books in the educational system through topics such as: how to choose a quality picture book, what is the role of parents and educators in reading picture books, and what is a dialogical reading of a picture book. The next, seventh chapter, explains what is a stimulating language and communication environment. The eighth chapter of the paper describes an interactive didactic picture book. And the last part of the paper describes a project called "Pictures on the Road". Each child had picture books with them for a week, which they read and paged through together with their parents. At the end, the parent wrote a review on what those days of joint reading looked like. The picture books were ageappropriate tailored to suit the children, since the daycare group was a mixed one. Finally, my colleague and I conducted some activities within the group.
Ključne riječi
slikovnica
djeca jasličke dobi
uloga odgojitelja i roditelja
govor
ilustracija
Ključne riječi (engleski)
picture book
nursery age children
role of educators and parents
speech
illustration
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:691564
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-30 12:09:45