Naslov Glazbene preferencije djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Musical Preferences of Preschool Children
Autor Marija Česi
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Branka Bubalo Paliska (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Peteh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Glazba je prisutna u svakodnevici ljudi, te ima veliki utjecaj na voljni i nevoljni sustav, kao i na naše psihofizičko stanje. Također, glazba oduvijek je igrala veliku ulogu u društvenim i kulturnim događanjima kao što su rođendani, vjenčanja, sprovodi i slično. Postoje različiti žanrovi glazbe koji su se formirali kroz stoljeća, a u ovom radu spominju se i uspoređuju: klasična glazba, rock glazba, pop glazba, latinoamerička glazba te zabavno/popularna glazba koja je posebno popularna u današnje vrijeme na našem podneblju. Iako se kvaliteta glazbe određuje stoljetnim potvrđivanjem, prepoznavanje kvalitete sposobnost je koja zahtijeva razvijen osjećaj za lijepo. Pri formiranju spomenutog osjećaja za lijepo, te glazbenih preferencija djece najveću ulogu imaju: škola obitelj, vršnjaci i masovni mediji. Istraživanja pokazuju da su djeca rane i predškolske dobi bez predrasuda prema različitim žanrovima glazbe za razliku od djece školske dobi i odraslih, zbog čega roditelji i odgajatelji moraju osvijestiti odgovornost koju imaju pri izlaganju djece glazbi, te formiranju njihovih glazbenih ukusa. Istraživanje u radu osvrnulo se na glazbene preferencije djece rane i predškolske dobi koje su testirane putem aktivnog slušanja 5 različitih žanrova te promatranjem: emocionalnih reakcija, plesnih pokreta, broja djece koja sudjeluju, broju ponavljanja te odgovorima na pitanja o karakteru glazbe i upoznatosti sa pjesmom. Također, odgajatelji riješili su anketu koja je ispitivala njihove stavove prema glazbi kao i zastupljenost slušanja pojednihih žanrova u vrtiću. Rezultati su pokazali korelaciju između glazbenih preferencija djece i učestalosti glazbe kojoj ih izlažu odgajatelji, iako pojedini odmaci u rezultatima potvrđuju neiskvarenu otvorenost djece prema novome i nepoznatome.
Sažetak (engleski) Music is present in a large number of everyday situations and as such it has a massive impact on our willing and unwilling but as well on our psychophysical state. Music has always played a vital role in social or cultural happenings of all importance such as birthdays, weddings, funerals, etc. In this paper I will discuss and compare different genres of music that have been shaped throughout a largetime period such us: classical, rock, pop music, latinamerican music and modern music which is nowadays very popular in the Balkan area. Although recognition of quality of music is determined through centuries of affirmation, it also demands a personal feeling for beauty. A feeling for beauty and music preference in children is mostly determined by school, family, peers and mass media. Research show that preschool children don’t have prejudices towards any genre of music unlike children of school age and adults which shows that parents and teachers have a great responsibility in presenting genres to children to form their taste in music. Research in this paper focuses on musical preferences of preschool children who have been a subject to active listening test of 5 different genres by tracking their following response (emotional reaction, dance moves, number of children who participate, quantity of repetition and answers based on the character of music and their recognition of these test songs) to each genre that has been played to them. Beside children, teachers have also filled out the questionnaire which gave out information about their preferences in music and also information about which genre they mostly use in kindergartens. Results of this research have shown a clear connection between music preferences of children towards a certain genre and frequency of that genre being played to them by teachers. There are some irregularities in results which can be credited to uncorrupted children point of view towards something new or unknown.
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi
glazba
glazbene preferencije
glazbeni žanrovi
Ključne riječi (engleski)
preschool children
music
musical preferences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:464354
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Datum i vrijeme pohrane 2019-04-29 09:00:12